آمار بازدید
بازدید امروز => 1
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 10
بازدید ماه => 1975
بازدید سال => 3087
بازدید کل => 39573
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

اول از همه از عاطفه تشکر میکنم که این مطلب رو پیدا و به ما معرفی کرد . منبع این مطلب هم در صفحه اختصاصی منابع وبلاگ ذکر شده .

و اما بریم سر اصل مطلب این مطلب کپی برداری شده از صفحه http://didarweb.ir/1391/12/06/post-1162

قبرستانی خاموش و مرموز در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران، استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، روستای تیس. روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله که در آن اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با رازآمیزی و سکوت ژرفناک طبیعت آن و آثار باستانی بر جای مانده پیوند خورده است و گورستان جن که بلوچ‌ها به آن "جن سنط" می‌گویند یکی از این رازهاست.

به گزارش شبکه ایران، قبرها در کنار هم بر روی سطحی صخره‌ای حفر شده‌اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدکنندگان را بر می‌انگیزد. چه کسانی این گورها را حفر کرده‌اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب کرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله‌ای حفر شده است؟

در پاسخ به این پرسش‌ها مانند این گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی نمی‌شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و درگذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیرزمینی اجساد، رنج کندن سنگ را بر خود هموار می‌کردند و گورها را این‌چنین می‌ساختند.

شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد که «این گورها متعلق به جن‌هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ‌ها دفن کرده‌اند، شب که می‌رسد، جن‌ها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می‌شوند و به مویه و مرثیه‌سرایی مشغول می‌گردند. هر کس که شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن‌ها قرار می‌گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می‌میرد.»

بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر روی سطح سخت سنگی دارد. شاید به همین دلیل است که مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می‌دهند. این گورستان بر تپه‌ای کم‌ارتفاع مشرف بر روستای تیس و در پای کوه پیل‌بند قرار گرفته است. در کنار این گورستان که به قبرستان شماره یک تیس مشهور است، قبرستان امروزی مردم روستا قرار دارد. اما گورهای این گورستان بر سطح خاکی نرم حفر می‌شوند.

مردم روستا اگرچه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاک می‌سپارند، اما مراقبند که شب گذرشان به گورستان جن‌ها نیفتد!

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 20 دی 1392برچسب:, ] [ 1:40 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

جُحا کیست ؟

شوخی های جحااز هزاران سال پیش تا کنون به زبان های مختلف دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است.

جحا نام فردی است که در ایران او را بانام ملا نصرالدین می شناسیم . در مناطق مختلف جهان با نام های جاهان ، جیوکا ، جیوفا ، جورج ، جوهه ، جحی ، جهیور ، و... شناخته میشود . در ترکیه با نام خواجه نصیر الدین معروف است . برخی او را احمق و برخی او را دانشمند میدانند و میگویند دشمنانش برایش لطیفه می ساختند . این شوخی ها هرچه که باشند ، فقط نمیخندانند و بلکه انسان را به فکر هم فرو میبرند .

مثال :

قلب تو را میسوزاند نه قلب مرا

روزی جحا به خانه یکی از دوستانش رفت ، نان و عسل برایش آوردند . نان که تمام شد ف عسل را خالی خالی میخورد . دوستش گفت :(( عسل را خالی خالی نخور ! شیرینی زیاد قلبت را میسوزاند . )) جحا گفت :(( قلب تو را که صاحب عسل هستی میسوزاند نه قلب مرا )) .

آرام

ارسالی توسط => تینا

[ سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, ] [ 14:41 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

File:DNA orbit animated.gif

مطلبی که در ادامه مطلب قرار دادم درمورد علم ژنتیک است . به شما کاربر عزیز پیشنهاد میکنم که این مطلب را حتمآ بخوانید . البته گذاشتن نظر فراموش نشود .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:, ] [ 9:19 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

سنای روم در مورد سورنا فرمانده ارتش ایرانیان

سورنا

 یک قسمت از مذاکرات جلسه سوم مارس سال ۵۲ پیش از میلاد سنای روم حاوی اظهارات چند افسر رومی در باره شکستشان از ایران در جنگ کارهه ( حران ) که دربهار سال ۵۳ پیش از میلاد (حدود ۹ ماه قبل از آن) صورت گرفته بود و ضمن آن کراسوس کنسول روم کشته شده بود به این شرح است:

سپهبد سورنا فرمانده ارتش ایران در این جنگ از تاکتیک و سلاحهای تازه استفاده کرد. هر سرباز سوار ایرانی با خود مشک کوچکی پر از آب حمل می کرد و مانند ما دچار تشنگی نمی شد. به پیادگان با مشکهایی که بر شتر ها بار بود آب و مهمات می رساندند. سربازان ایرانی به نوبت با تاکتیک خاصی که برای ما تازگی داشت از میدان خارج می شدند وبه استراحت می پرداختند. سواران ایران قادر به تیر اندازی از پشت سر هستند که ما تجربه آن را نداریم .

ایرانیان کمانهای تازه اختراع کرده اند که با آنها توانستند پای پیادگان مارا که باسپرهای بزرگ در برابر انها و برای محافظت از سوارانمان قلعه درست کرده بودیم به زمین بدوزند. ایرانیان دارای زوبین های دوکی شکل بودند که با دستگاه کاملا تازه ای تا فاصله دور پرتاب می شد. شمشیرهای آنان شکننده نبود. هر واحد تنها از یک نوع سلاح استفاده می کرد و مانند ما خود را سنگین نمی کرد. سربازان ایرانی حق عقب نشینی و تسلیم شدن ندارند و تا آخرین نفس باید بجنگند . این بود که ما شکست خوردیم و هفت لژیون را به طور کامل از دست دادیم و به چهار لژیون دیگر تلفات سنگین وارد آمد.

ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:35 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

امتحان زوال عقل

 

سوال اول:
شما در یک مسابقه سرعت شرکت کرده‌اید.
از نفر دوم سبقت می‌گیرید؟
اکنون در چه جایگاهی قرار دارید؟

.

.

.
جواب

اگر پاسخ شما جایگاه اول بوده، به‌طور حتم شما دارید اشتباه می‌کنید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جایگاه او را به دست خواهید آورد پس دوم می‌شوید!

 

سوال دوم:
اگر از نفر آخر سبقت بگیرید، جایگاه شما .... ؟

.

.

.
جواب

اگر پاسخ شما جایگاه یکی مانده به آخر بوده، دوباره دارید اشتباه می‌کنید!
به من بگو ببینم: تو چطور میتونی از نفر آخر سبقت بگیری؟؟؟

 

تا اینجا که زیاد خوب نبودی! بودی؟

 

سوال سوم:
یه سوال خیلی ساده ریاضی!
توجه: این مسئله فقط باید در کله شما حل شود! از کاغذ و قلم و ماشین‌حساب استفاده نکنید.
1000 تا بگیر و 40 تا بهش اضافه کن.
حالا 1000 تای دیگه بهش اضافه کن.
حالا 30 تا اضافه کن.
1000 تای دیگه اضافه کن.
حالا 20 تا اضافه کن.
حالا 1000 تای دیگه هم اضافه کن.
حالا 10 تا بهش اضافه کن. مجموعش چقدر شد؟

.

.

.

جواب

مجموعش شد 5000 تا؟
جواب درست در حقیقت 4100 می‌باشد!
قبول نداری؟ با ماشین حساب دوباره حساب کن!
امروز قطعاً روز تو نیست.
سعی کن سوال آخر را درست جواب بدی

 

سوال چهارم:
پدر مریم پنج تا دختر داره:
نانا،
نِ‌نِ
نی‌نی
نُ‌نُ
اسم دختر پنجم چیه؟

.

.

.

جواب

نونو؟
نه ! البته نه.
اسمش مریمه!
سوال رو دوباره بخون.

 


خُب، حالا سوال جایزه‌دار:
یه آقای کر و لالی میخواد مسواک بخره. با در آوردن ادای مسواک زدن، می‌تونه خواسته‌اش را به دکاندار حالی کنه و موفق به خرید مسواک بشه.
سوال:
حالا اگه یه مرد کوری بخواد عینک آفتابی بخره، چطوری باید منظورش رو به فروشنده حالی کنه؟

.

.

.

جواب

اون فقط باید دهنشو باز کنه و اینو از فروشنده بخواد. به همین سادگی!
وضعت چطور بود؟

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:36 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

انواع خر (طنز)

 

خر شاکی

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر رمانتیک

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر کیف

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر کنجکاو

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر لوس

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر نجیب

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر بدبخت

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر نی نی

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر مدرن

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر عراقی

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر اسراییلی

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر حمال

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر مکزیکی

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر در چمن

 

 

انواع خر (طنز)

 

خرخون

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر زور

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر حماسه ساز

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر گلادیاتور

 

 

انواع خر (طنز)

 

خر گاز سوز

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:23 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

بعد از برخورد شهاب سنگ به شمال سیبری غواصان توانستند یک تکه از شهاب سنگ چلیابینسک به ابعاد 1 متر را از درون گل و لای ته دریاچه چبارکول روسیه بیرون بکشند . اینا تکه هایی از شهاب سنگی هستند که پیش از این به منطقه چلیابینسک برخورد کرده و آتش گوی بزرگی پدید آورده است . تکه کشف شده بزرگ ترین تکه شهاب سنگی است که انفجارش باعث زخمی شدن حداقل 1000 نفر شد . بعد از انفجار تکه های کوچکی از این شهاب سنگ پیدا شدند . سوراخ های ایجاد شده روی سطح یخ دریاچه چبارکول آنرا به کاندیدای اول برای پیدا کردن تکه های دیگر این شهاب سنگ تبدیل کرده است . تکه پیدا شده 1/5 متر پهنا دارد و از عمق 1/5 متری زیر آب و در درون گل و لای ته دریاچه , بیرون کشیده شده است . تصاویر تلویزیونی نشان دادند این شهاب سنگ بعد از بیرون کشیده شدن , ترک خورده و سه تکه شده است . بنا بر گزارش ها وزن این تکه به حدود 570 کیلو گرم میرسد و یکی از بزرگترین قطعات شهاب سنگ کشف شده تا به حال است . ترکیب این شهاب سنگ نشان میدهد , در آغاز زندگی اش با شهاب سنگی دیگر برخورد داشته است . بنا بر برآورد ها این شهاب سنگ قبل از برخورد به زمین 17 متر پهنا و 10 هزار تن وزن داشته است .

ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 12:38 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

از طرف مدیریت وبلاگ , فرارسیدن روز های محرم و تاسوعا و عاشورا , را به همه مردم جهان تبریک میگم .

موقع دعا و عذاداری , ما را نیز فراموش نکنید .

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:7 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 یک گونه ماهی اقاینوس آرام در یک مسابقه به عنوان زشت ترین ماهی دنیا معرفی شد . این ماهی که چهره اش شبیبه پیرمرد افسرده است , با بیشترین رای , برنده جایزه زشت ترین حیوان زمین شد . این مسابقه در اصل با هدف  افزایش آگاهی عمومی درباره جانوران زشت زمین , به صورت نظر سنجی اینترنتی برگزار شده بود . این ماهی تقریبآ صورتی رنگ در اعماق اقیانوس زندگی میکند و تحمل فشار های بسیار زیاد را دارد . حباب ماهی این روزهای قربانی صید بیرویه از اعماق اقیانوس شده است و نسلش در معرض خطر انقراض قرار گرفته است . ترتیب دهندگان این مسابقه هدفشان را جلب توجه به سوی این حیوان و گونه های زشت مشابه و جلوگیری از اقراض آنها بیان کردند . از دیگر رقبای این ماهی میتوان به میمون دماغ دراز و همچنین کاکاپو اشاره کرد که نوعی طوطی شبیه به جغد است . در مجموع حدود 88 هزار نفر از وبسایت این مسابقه بازدید کرده و در نظر سنجی برای انتخاب زشت ترین حیوان جهان شرکت کردند . قرار است ساخت ماکت بزرگی از این جانور به عنوان نماد انجمن حفاظت از حیوانات زشت برای حفظ گونه های نازیبا انجام شود .

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 11:36 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

توماس کرائوس محقق دانشگاه سن اندروز در اسکاتلند و همکارانش توانستند نور را برای مدت یک دقیقه نور را متوقف کند . این در حالی است که در این مدت نور میتوانست حدود 18 میلیون کیلومتر را طی کند .  پیش از این محققان در سال 1999سرعت نور را به 17 متر بر ثانیه برسانند .  دو سال بعد یعنی در سال 2001 آنها توانسستند نور را برای کسری از ثانیه متوقف کنند و حتی اواخر امسال توانستند نور را برای 16 ثانیه بی حرکت نگه دارند . اما در تلاش مجدد آنها این کار برای 1 دقیقه انجام شد . جورج هیتز و همکارانش از دانشگاه دارمشتان آلمان ابتدا با کمک لیزر یک قطعه کریستال را شفاف کرده و و نور به داخل آن تاباندند . سپس با قطع لیزر آنرا کدر کرده و نور را در آن به دام انداختند . این موقعیت اجازه میدهد اطلاعات را بر پرتو های نوری ثبت کرده و توسط این کریستال جابه جا کنند . از این شیوه میتوان برای ارتباط کوانتومی ایمن در مسافت های طولانی بهره برد .

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 11:24 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر