آمار بازدید
بازدید امروز => 1
باردید دیروز => 3
بازدید هفته => 1718
بازدید ماه => 1963
بازدید سال => 3075
بازدید کل => 39561
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

س از ضایعه دردناک از دست دادن حسین معدنی، پرافتخارترین مربی ایرانی تیم ملی والیبال ایران، مربیان بزرگ والیبال دنیا از جمله خولیو ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان و سرمربی حال حاضر تیم ملی آرژانتین در پیامی به محمدرضا داورزنی این مصیبت وارده را تسلیت گفت که متن نامه وی به شرح زیر است:

آقای رئیس

سلام

خبر غمناک فوت آقای معدنی را شنیدم. به همسر آن مرحوم، خانواده او و خانواده والیبال ایران تسلیت می‌گویم. من با او کار کردم و کمک‌های زیادی را از او گرفتم. او به عنوان مربی با تیم من کار کرد و بسیار موفّق هم ظاهر شد. او علاوه بر مربی خوب انسان خوبی نیز بود. من با همسرم دو بار در منزل او به مهمانی دعوت شدم و به ما خیلی خوش گذشت.

من بسیار ناراحتم و می‌توانم درک کنم که بازیکنان و پرسنل فدراسیون چقدر از غم وارده متاثر شدند. دوست داشتم که در تهران حضور یابم و در کنار شما برای "حسین" اشک بریزم، اما همانطور که می‌دانید نمی‌توانم در این شرایط تیم را ترک کنم. قلبم آنجا با همه شماست و روبرتو (همسرم) هم چنین احساسی دارد.

خولیو ولاسکو

دوست همیشگی شما

همچنین فدراسیون جهانی والیبال، فدراسیون‌های والیبال دیگر کشورها از جمله آمریکا و استرالیا، زوران گائیچ و لورنزو برناردی در پیام‌های جداگانه در گذشت حسین معدنی را به خانواده وی و جامعه والیبال ایران تسلیت گفتند .

همچنین ما نیز چون سایر مردم ورزشکار و ورزش دوستان ایران , این رخداد سراسر دردناک و غم آور را به همه ورزشکاران و ورزش دوستان ایران و جهان و همچنین خانواده معدنی و خانواده بزرگ والیبال ایران , تسلیت میگوییم .

ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, ] [ 1:54 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

در تاریخ جهان باستان نبردهای گوناگونی رخ داده است. در این میان لشکرکشی و یورش داریوش بزرگ  به سرزمین سکاها در اروپای خاوری(:شرقی) یکی از بی‌مانندترین کردارهای جنگی است که روزگار کهن به خود دیده است. داریوش بزرگ در 2527 سال پیش-513 پ.م- ارتش بزرگ خود را از رود کرخه تا رود وُلگا در جنوب روسیه رهبری کرد و توانست سرزمین‌های بسیاری را به خاک شاهنشاهی‌ هخامنشی بیافزاید. در این‌باره پژوهشگران نوشتارها و گفتارهای گوناگونی را بر زبان رانده‌اند. برخی بر این باورند که سپاهیان داریوش نتوانسته‌اند پیروزی چشمگیری به‌دست آورند. اما برخی دیدگاه دیگری دارند و می‌گویند‏ که داریوش با این کار نه تنها به یورش سکاها به سرزمین‌های شاهنشاهی هخامنشی برای همیشه تا پایان فرمانروایی هخامنشی پایان داد بلکه با این کار چیرگی فرمانروایی هخامنشی را بر شبه جزیره‌ی بالکان استوار ساخت. همچنین باید گفت که همه‌ی رخدادنگاران دیروز و امروز، یورش داریوش به اروپا را نخستین لشکرکشی بزرگ تاریخ در جهان باستان می‌دانند. برای این‌که آگاهی بیشتر در باره‌ی لشکرکشی بزرگ داریوش هخامنشی به سرزمین‌سکاها و اروپای خاوری به‌دست آورید، نوشتاری که دراین‌باره در شماره‌ی 309 هفته‌نامه‌ امرداد نگاشته شده است را بخوانید.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, ] [ 15:2 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

یکی از بزرگترین اشتباهات ما از نظر من این است که گریوپان را به ضرر ایرانی میدانیم .

کراوات زدن نشانه غرب زدگی یا ...
ریشه ایرانی کراوات
در مورد ریشه ایرانی بودن كراوات گفته شده كه در اوستا 12 چیز را نیاز مرد جنگی دانسته‌اند كه هشتمین آن كوئرس از ریشه كوئرت بود كه در زبان پهلوی به آن گریوپان می‌گفتند و به روی زره بسته می‌شد.
هم چنین در نقش رجب پارس نرسیده به نقش رستم، كه بنا بر نظر هرتسفلد مربوط به پاپك، پدر اردشیر پاپكان می‌شود، (كوئرت) را بر دور گردن پاپك به وضوح می‌توان دید كه به روی زره بسته است.
این پارچه پهن را بزرگان و سرداران سپاه به صورت پهن و پیش‌سینه‌ای استفاده می‌كردند و نمونه پهن آن در نقوش طاق‌بستان دیده می‌شود.
نوئل مالکوم، پژوهشگر بریتانیایی، نیز در کتاب خود به نام \"تاریخچه مختصر بوسنی\" بر این باور است که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه ای در جلوی پیراهن خود استفاده می کردند ولی در تاریخ معاصر توسط کرواسی‌ها به فرانسه برده شد و به دلیل تفاوت های زبانی، نام آن به کراوات تبدیل شد و به وسیله همسابه فرانسه یعنی انگلستان بیش تر مورد توجه قرارگرفت و به دنیا معرفی شد.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, ] [ 14:57 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

اینم تقدیم به همه اونایی که دلشون میخواست بازی آلمان و آرژانتین رو آلمان ببره و قهرمان بشه

Danke Jungs = بچه ها متشکریم

 

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, ] [ 14:47 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد
بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد
کارون ز چشمه خشکید،البرز لب فرو بست
حتی دل دماوند،آتش فشان ندارد
دیو سیاه دربند،آسان رهید و بگریخت
رستم در این هیاهو،گرز گران ندارد
روز وداع خورشید،زاینده رود خشکید
زیرا دل سپاهان،نقش جهان ندارد
بر نام پارس دریا،نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما،تیر و کمان ندارد
دریای مازنی ها،بر کام دیگران شد
نادر ز خاک برخیز،میهن جوان ندارد
دارا ! کجای کاری،دزدان سرزمینت
بر بیستون نویسند،دارا جهان ندارد
آییم به دادخواهی،فریادمان بلند است
اما چه سود اینجا، نوشیروان ندارد
سرخ و سپید و سبز است، این بیرق کیانی
اما صد آه و افسوس، شیر ژیان ندارد
کو آن حکیم توسی، شهنامه ای سراید
شاید که شاعر ما، دیگر بیان ندارد
هرگز نخواب کوروش، ای مهرآریایی
بی نام تو، وطن نیز، نام و نشان ندارد

منبع :

https://plus.google.com/u/0/107199219979595539847/posts

ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ] [ 1:51 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا


شاید برخی از شما نام فضاپیمای کاسینی را شنیده باشید. ماموریتی که ناسا آن را به افتخار اخترشناسی ایتالیایی، کاسینی نامگذاری کرده و همین چند ماه پیش بود که از نقاط مختلف کره‌ی زمین برای آن دست تکان دادیم تا در منظره‌ای در کنار زحل از ما روی زمین عکس بگیرد. تصویری که در آن سیاره‌ی ما، زمین به صورت نقطه‌ای کوچک آبی‌ رنگ در کنار ارباب حلقه‌های منظومه‌ی شمسی دیده می‌شود.

18 خرداد ماه زادروز جییوانی کاسینی(Giovanni Cassini) اخترشناس ایتالیایی بود، او نخستین فردی بود که شکاف بزرگی را در حلقه‌ی زحل رصد کرد و پی ‌برد که حلقه‌ی زحل از بخش‌های مجزایی تشکیل شده است. دانشمندان علت ایجاد این شکاف را اثر کشش گرانشی قمر بزرگ زحل، تیتان عنوان می‌کنند. این شکاف که به کاسینی معروف است میان قسمت اصلی حلقه‌های زحل قرار دارد و با عرض 4700 کیلومتر بزرگترین شکاف در حلقه‌های این سیاره است. 

شکاف کاسینی به طور کامل خالی نیست و از چند حلقه‌ی کوچک و نازک تشکیل شده است. حلقه‌های زحل عمدتا از یخ، سنگ و غبار تشکیل شده‌اند. پهنای حلقه‌های زحل به 280 هزار کیلومتر می‌رسد! امروزه می‌دانیم غیر از کاسینی، در میان حلقه‌ها سه شکاف بزرگ دیگر نیز به نام‌های اِنکه (Enke)، کیلِر (Keeler) و مَکسوِل (Maxwell) و تعداد زیادی شکاف‌ کوچک‌تر وجود دارد.

امتیاز تصویر: NASA/JPL/Space Science Institute

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, ] [ 16:55 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

خبرنگار امرداد- سياوش آريا :
 بی‌توجهی مسوولان فرهنگی استان، دست اندازی مردم ناآگاه و خودخواهِ این سرزمین، همچنین عوامل طبیعی، یکی ازمهم‌ترین سنگ نگاره‌های تنگ چوگان را با خطر و چالش جدی روبه‌رو کرده است و اگر هرچه زودتر برای آن چاره‌ای اندیشیده نشود یکی از ارزشمندترین این سنگ نگاره‌ها که همانا سنگ نگاره‌ی پیروزی و دیهیم ستانی شاهپوریکم است، رو به ویرانی می‌رود.
سنگ نگاره‌های تنگ چوگانِ کازرون پارس، یکی از با ارزش‌ترین سنگ نگاره‌های ساسانی کشور چه ازدیدگاه هویت و شناخت، چه از دیدگاه بررسی‌های باستان شناختی و هنر است که همگی مایه‌ی بالندگی، سرافرازی و سربلندی ما و یادآور شکوه و بزرگی گذشته‌ی ایران است.
سنگ نگاره‌ها، کهن‌ترین بازمانده‌های تاریخی و هنریِ به جا مانده از نیاکانِ پاک سرشتِ ما هستند که در آنها راز و رمزهای بسیاری نهفته است و از باارزش‌ترين دريچه‌‌هایِ رو به گذشته‌های دور به شمار می‌آیند که به وسيله‌ي آنها می‌توان از چشم‌اندازهای ژرف و گوناگون، زندگی انسان‌های روزگار كهن آگاه شد و بررسی کرد.
اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و  صنعت و ساخت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها  و درپِی آن تولید مواد شیمیایی و آلودگی هوا و ازهمه مهم‌تر بی‌توجهی مردم به پیشینه‌ی ارزشمند خود، زندگی این سنگ نگاره‌ها را به خطر انداخته است. از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی که سرپرست (:متولی) اصلی این یادمان‌ها است و باید پاسدار و نگاهبان این بازمانده‌ها باشد به شوَندهای(:دلايل) گوناگون و بدي مدیریت، از خویشکاری(:وظیفه) خود دور شده و این یادگارهای درخشان را به حال خود رها کرده است.
استان تاريخي پارس که بیشترین سنگ‌نگاره‌های کشور را درخود جای داده است همواره نزد باستان شناسان و کارشناسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این میان سنگ نگاره‌های ساسانی کازرون، پیروزآباد و مرودشت در شناخت بهتر این دودمان نزد پژوهشگران و کارشناسان ارزش مطالعاتی بسیاری را دارا است.
سنگ نگاره‌ی پیروزی و دیهیم ستانی شاهپوریکم که در سمت چپ تنگ چوگان و امروزه در گذر جاده (که رفت وآمد خودروها نیز آسیب فراوانی می‌رساند)، جای گرفته است با دشواری‌های بسیاری دست به گریبان است. از یک سو، گُل سنگ‌ها در بدنه‌ی نگاره‌ها رخنه کرده و شوَند پوسیدگی بیش از پیش آنها شده است .از دیگر سو ، ترک و شکاف‌هایی که از گذشته وجود داشته روز به‌ روز بزرگتر و ژرف‌تر(:عمیق‌تر) شده است. اما مهم‌ترین رویدادی که شوَند ویرانی گام به گام این سنگ نگاره شده ، سوراخ‌هایی است که در نگارکَندها ایجاد شده و هر روز بزرگتر می‌شود. باید دانست که آب در این  سوراخ‌ها رخنه کرده و شوَند پوسیدگی و از میان رفتن آنها می‌شود. در زمستان نیز این آب‌ها یخ زده و ترک و شکاف‌ها را گسترده‌تر خواهد کرد.
مهدی فرجی، باستان شناس  که از بومیان کازرون است در همین زمینه به اَمُرداد می‌گوید: «سوراخ‌های موجود از سال‌ها پیش و حتا زمانی که پُروفسور ژُرژ سال و گیرشمن در بیشاپور کاوش کردند وجود داشته است. این سوراخ‌ها در یک زمان چند ساله به وجود نیامده اند و می‌توان گفت چندین سده به درازا کشیده شده تا سوراخ‌هایی به این شکل طبیعی ایجاد شده که عواملی همچون گل سنگ‌ها، آب بارانِ رخنه یافته به درون هسته صخره و روزنه‌دار بودن آن (همراه با سختی کم سنگ) و رویش گیاهان شوَند به وجود آمدن این دشواری‌ها شده است».
 این باستان شناس پایگاه میراث فرهنگی آپاپیر(ایذه) خوزستان افزود: «شوربختانه میراث فرهنگی هیچ گونه اقدامی برای سترون کردن ریشه گیاهان پیرامون بازمانده و روی خود سنگ نگاره انجام نداده است.  این  گیاهان خود شوَند شکاف  بیشتر ترک‌های کنونی و جدا شدن بخش‌هایی از سنگ‌ها شده و حتا عامل به وجود آمدن سوراخ‌های پیش گفته خواهد شد».
این کارشناس ارشد باستان شناسی، راه درمان و چاره را این گونه بیان می‌کند: «نخست باید سوراخ‌ها و روزنه‌هایی که دربالای سنگ سخت(صخره) جای گرفته و به رخنه آب درون هسته آن کمک می‌کنند شناسایی و با مواد مناسب و پایدار پوشانده شوند. در گام ديگر برچیدن گیاهان روییده شده بر نگارکند و پیرامون آن است که باید با روشی مناسب سترون‌سازی شود. ریشه‌های این گیاهان به گونه‌ی عمقی و پهنایی به درون بافت سنگ‌ها رخنه و سوراخ‌ها را به وجود آورده است که اگر به هنگام و هر چه زودتر جلوگیری نشود پس از چند دهه شوَند پیدایش سوراخی کوچک و در دنباله آن سوراخی بزرگتر خواهیم بود، که در مواردی شوند جدا شدن بخشی از سنگ‌ها خواهد شد. این کَرده(:عمل) ممکن است آن را به سرنوشت سنگ نگاره شماره یک که درنزدیکی همین جاده و سنگ نگاره، کَنده کاری(:حجاری) شده و بسیار از هم گسیخته و نابود شده است، دچار کند».
فرجی می‌افزاید: «پایگاه میراث فرهنگی بیشاپور به عنوان نخستین  سرپرست خویشکاری دارد طرحی را برای ساماندهی سنگ نگاره‌های بیشاپور ارایه و پس از تصویب در شورای فنی و تامین اعتبار آن، با مشاورین متخصص و برجسته دست به کار شود و از فرسایش و نابودی این یادمان‌ها جلوگیری کند».
 او درپایان به امُرداد می‌گوید: «نباید از یاد برد که بیشاپور از نامزدهای ثبت جهانی است و نه تنها برای سنگ نگاره‌های تنگ چوگان که برای همه‌ی مجموعه تاریخی، باستانی بیشاپور باید طرح ساماندهی پیاده و برپایه ی آن اقدام شود. این کَرده باید با شرایطی مناسب  بررسی شود تا به چشم انداز فرهنگی – تاریخی آن خدشه وارد نکند و این مجموعه با احترام و شناسنامه تاریخی خود نگهداری و حفظ شود».
این سنگ نگاره، پیروزی شاهپور یکم ساسانی را بر رومیان نشان می‌دهد که شهریار ایرانی بر اسپ سوار است و فیلیپ عرب(پادشاه رومی) به نشان بخشش در برابر او زانو زده است. پشت سر شاهنشاه، گروهی از بزرگان ایرانی سوار بر اسب، فروتنانه دیده می‌شوند. در برابر و روبه‌روی پادشاه نیز، اسیران رومی و پیشکش آورندگان رومی هریک در ردیفی جداگانه به نمایش درآمده اند. روبه‌روی چهره‌ي شاهپور شاه، فرشته‌ای در حال پرواز نشان داده شده که دیهیم شاهی را در دست دارد  که آن را به  شهریار ایران  پیشکش می‌کند که خود یادآور پیروزی است. زیر پای اسب شاهپور ساسانی، فرمانروای شکست خورده رومی، «گوردیان» یا گُردیانوس است.
سنگ نگاره‌های تنگ چوگان در 153 کیلومتری باختر(:غرب) شیراز و 23 کیلومتری باخترشهرستان کازرون قرار دارند و از با ارزش‌ترین سنگ نگاره‌های ایران به شمار می‌آیند.

 

 






ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ] [ 16:27 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 
برانوش غفاري :
خانه‌ي تاریخی «اطمینان» که در دهه‌ي 30 خورشيدي مدتی ساختمان اداره ثبت اسناد کرمان نیز بود به شوند(:دلیل) آنچه که شهرداری کرمان، قدیمی و ناامن بودن آن اعلام کرده بود، ويران شد.
ساختمان ضلع خاوري(:شرقی این خانه سال‌ها پیش ويران و به پارکینگ تبدیل شده بود اما شهرداری با این انديشه که دیوار این خانه خشت و گلی است و امکان فروریختن آن روی خودورهای پارکینگ وجود دارد، نه تنها دیوار ضلع خاوري بلکه ساختمان ضلع جنوبی را نیز که تقریبا سالم مانده بود و هیچ ارتباطی با محوطه پارکینگ نداشت را ويران کرد!
بنا به گفته‌هاي اهالی محل، هنگام ويران كردن خانه توسط شهرداری، نماینده میراث فرهنگی هم باشنده بود اما معاون میراث فرهنگی کرمان این موضوع را رد کرده و گفته آگاهي نداشته است.
محسن موحدی در این باره می‌گوید: «هیچ نماینده‌ای از میراث فرهنگی در محل نبوده و ما هم اطلاع نداشتیم. این مردم هستند که باید قبل از اینگونه تخریب‌ها، وجود خانه‌ها و اماکن تاریخی را گزارش کنند. بسیاری از این خانه‌ها به بهانه تجمع افراد معتاد و یا اتباع بیگانه تخریب می‌شوند اما نباید صورت مساله را پاک کرد. با تخریب این بناهای تاریخی معتادها جای دیگری  را پیدا می‌کنند».
وی با اشاره به ضرورت حفظ و احیای این بناها که شمارشان روبه فزوني است، ادامه می‌دهد: «می‌توان این بناها را تغییر کاربری داد و به موزه تبدیل کرد. درست مانند بنای تاریخی ارتش در خیابان معلم که چند سال پیش به جای تخریب به موزه ارتش تبدیل شد و ادوات نظامی قدیمی در آن به نمایش عموم درآمد»
موحدی درباره امکان احیای بنا نیز می‌گوید:«احیای این خانه‌ها بودجه زیادی می‌طلبد و ما چنین بودجه‌ای نداریم. و اصولا احیای آنها فایده‌ای هم ندارد چون حتا با احیای آنها ارزش تاریخی‌شان باز نمی‌گردد.»
گفتنی‌ست در مجاورت خانه اطمینان مجموعه‌ی وکیل شامل بازار، حمام و  کاروانسرا وجود دارد. سال‌هاست که مسوولان وعده می‌دهند کاروانسرای منحصر به فرد وکیل باید به هتل سنتی دگرگون شود اما سهم این کاروانسرا از هتل، تنها سه چهار لوله داربست فلزی بوده که تقریبا 20 سالی می‌شود دور بادگیر بزرگ آن جا خوش کرده‌اند. اما این روزها دقیقا مقابل کاروانسرای وکیل و در مجاورت دومین راسته بازار طولانی دنیا و همین خانه‌ی اطمینان که دیروز تخریب شد، پاساژ بزرگ و مدرنی در حال ساخت است. شاید همین امر است که مسئولان شهرداری را به صرافت انداخته تا خانه اطمینان را تخریب کنند.
شوربختانه در چند سال گذشته صدها بنای تاریخی در کرمان ويران شده و ده‌ها محله تاریخی مانند گلبازخان، پا منار، خواجه خضر، باغ لـله، محله شهر و ... از میان رفته‌اند.
برای نمونه در محله‌ی گلبازخان کرمان دیگر هیچ خانه‌ی نه صرفا تاریخی بلکه حتا قدیمی وجود ندارد و همه‌ی این محله به زمین خالی بزرگی تبدیل شده است. چرا که شهرداری کرمان همه‌ی این محله تاریخی را به بهانه ایجاد پارکینگ برای میدان تاریخی ارگ و بازار تخریب کرد.
در این میان اظهار نظر مدیران شهرداری کرمان نیز درباره بافت تاریخی درخور و قالب توجه است برای نمونه در دی‌ماه سال گذشته شهردار کرمان که برای سومین دوره متوالی این سمت را بردوش گرفته گفت: «باید ضمن کاهش نقاطی که ثبت ملی شده‌اند و حریم‌های آن‌ها، با ایجاد کاربری مناسب در بخش‌های از بافت قدیم، منابع را برای حفظ نقاط با ارزش بافت تاریخی هم‌راستا کنیم» از تناقضی که در سخن شهردار و جود دارد بگذریم در اظهار نظری مشابه معاون شهرسازی و معماری شهردار نیز گفته بود:بخشی از این قسمت از شهر دچار فرسودگی شدید شده است و قابل احیا و مرمت نیست اما در این مناطق آثار با ارزشی نیز وجود دارد».
این سخنان در حالی بیان می‌شود که شهر تبریز با وجود زلزله‌های ویران‌گر متعدد سده‌های اخیر به شوند احیای بافت تاریخی خود جایزه معتبر آقاخان را از آن خود کرده است.
اینکه هموند(:عضو یپشین شورای شهر و شهردار پیشین کرمان سمت مدیرکلی میراث فرهنگی کرمان را بردوش گرفته است مایه‌ي خوشوقتی‌ست یا نگرانی‌ست، پرسشی است که پاسخش در آینده نزدیک بهتر روشن می‌شود.
به نظر می‌رسد شهرداری و میراث فرهنگی کرمان که پیشتر هیچگاه هم‌راي نبودند، مدتی است که بر سر ويران كردن محله‌های تاریخی و ساخت آپارتمان در این محله‌ها به توافق رسیده‌اند. شاهد آن هم محله‌های تاریخی خواجه خضر و باغ للـه (BAGHE LaLE) با 800 سال ديرينگي هستند. در حالی که حمام باغ للـه بی‌توجه رها شده و تقریبا سالم مانده در چند قدمی آن چندین آپارتمان سر بر آورده‌اند.
خاموشی انجمن‌های میراث فرهنگی، عدم تعریف منطقه بافت تاریخی و نبود شهردار بافت تاریخی نیز از جمله عواملی هستند که به ويراني این بافت کمک کرده‌اند.
انجمن‌هایی که در موارد مشابه برای تخریب بافت تاریخی یزد و شیراز گریبان چاک می‌دهند کوچکترین واکنشی به اینگونه تخریب‌ها نشان نمی‌دهند!
بسیاری از کرمانی‌ها به خاطر دارند که در دهه هفتاد وضعیت گردشگری کرمان بسیار بهتر از این امروز بود. بودجه گردشگری و احیای بناهای کرمان بیشتر بود و تورهای بسیاری به این شهر تاریخی می‌آمدند اما این روزها عدم برنامه‌ریزی و عدم احیای زیرساخت‌های فرهنگی شوند آن شده که ورود گردشگران خارجی در سال گذشته  4200 تن كمتر شود.
اگر دقیق‌تر شویم بسیاری از همین گردشگران هم تنها به قصد دیدن ارگ بم و باغ شازده (شاهزاده) می‌آیند و سر راه اجبارا از کرمان گذر می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانیم بسیاری از گردشگران خارجی تنها نصف روز در شهر کرمان مي‌مانند و بيشتر آنها تنها از مجموعه‌ي گنجعلی‌خان و به‌ويژه حمام آن دیدار می‌کنند.
استاندار کرمان نیز که هميشه محور سخنانش توسعه‌ی اقتصادی و خروج از بحران اقتصاد است هیچگاه درباره‌ی این تخریب‌ها اظهار نظر نکرده است و نمی‌کند. به نظر می‌رسد اصولا گردشگری که یکی از مهمترین منابع کسب درآمد برای یک شهر است، در اقتصاد مورد نظر رزم‌حسینی محلی از اعراب ندارد.
به هر روی باید منتظر ماند و دید تخریب آثار تاریخی کرمان که یکی از پنج شهر تاریخی تراز اول کشور تا کجا ادامه خواهد یافت. 
 

ساختمان ضلع غربی

محوطه پارکینگ

بخشی از ساختمان مرکزی که سالم مانده

قسمت ختاکی محل ساختمان شرقی است که با تخریب ان پارکینگ شده است

طاق های پشت در جنوبی که به مرور زمان تخریب شده

از راست به چپ حیاط جنوبی- حدفاصل بخشی از ساختمان مرکزی که سالم باقی مانده- پشت بام بخشی از ساختمان شرقی- ساختمان جنوبی (1)

نامه اعتراضی به فرمانده کرمان

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ] [ 16:14 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

چه خوش گفت فردوسی پور درنود ######  که قرمز به آبی برنده شود

        میازار اس اس که کیسه کش است ######  که دل دارد و بر همینش خوشست

چو شش تا بخوردست از روزگار  ######  دگر آبیان را نماندست قرار

     تو کز محنت دسته سه بی غمی ######  سرافراز و سرخی، بخندا همی

      توانا بود هرکه قرمز بود ######  زشیشتا دل شیر غران بود

ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:, ] [ 19:15 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

درحال حاظر 3 نماهنگ (( ویدیو , آهنگ + فیلم )) از گروه موسیقی رستاک , با نام های رعنا , سوزره و باران , برای شما عزیزان در صفحه دانلودستان وبلاگ برای دانلود قرار گرفته است . به شما عزیزان پیشنهاد میکنم که این نماهنگ های زیبا را حتمآ مشاهده و دانلود کنید .

در زیر این 3 نماهنگ برای مشاهده قرار داده شده است .

 

برای دانلود آهنگ رعنا به صفحه دانلودستان وبلاگ (( لوگوی قرمز رنگ سمت چپ زیر لوگوی وبلاگ )) رفته و یا دانلود را کلیک کنید .

 

 

برای دانلود آهنگ سوزله به صفحه دانلودستان وبلاگ (( لوگوی قرمز رنگ سمت چپ زیر لوگوی وبلاگ )) رفته و یا دانلود کلیک کنید .

 

 

برای دانلود آهنگ باران به صفحه دانلودستان وبلاگ (( لوگوی قرمز رنگ سمت چپ زیر لوگوی وبلاگ )) رفته و یا دانلود کلیک کنید .

 

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:54 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر