آمار بازدید
بازدید امروز => 2
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 11
بازدید ماه => 1976
بازدید سال => 3088
بازدید کل => 39574
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

در حالیکه حرف و حدیث ها درباره پیراهن شماره ۲۴ پرسپولیس زیاد شده بود و حتی برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه با بایگانی شدن پیراهن نوروزی مخالفت کرده بودند، در نهایت امروز پیراهن شماره ۲۴ پرسپولیس بایگانی شد.

به گزارش وب سایت نود، پس از درگذشت ناگهانی هادی نورزی کاپیتان پرسپولیس، این پیشنهاد داده شد که شماره ۲۴ این بازیکن بایگانی شود اما با آن مخالفت شد اما در نهایت باشگاه قبول کرد که پیراهن نوروزی بایگانی شود.

در حاشیه مراسم درگذشت این بازیکن پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس این خبر را در گفت و گو با خبرگزاریها تایید کرد و البته علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پیراهن این بازیکن به صورت قاب شده در باشگاه نصب خواهد شد و دیگر کسی آن را نخواهد پوشید.

 

همچنین ویدئوی یکی از گل های زیبای مرحوم هادی نوروزی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت وی در وبلاگ قرار داده شده را میتوانید در زیر مشاهده کنید . (( به قول خودش شوت آقا کریمی « کریم باقری » زده بود . ))

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:پرسپولیس,هانی,نوروزی,هادی نوروزی,24,کاپیتان,یادبود,مرحوم,, ] [ 16:53 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

شهر سوخته نام شهری باستانی است در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان و پيرامون راه زابل به زاهدان. این شهر ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد پایه‌گذاری شده و مردم این شهر در چهار دوره در سال‌های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ پیش از میلاد در آن سکونت داشته‌اند.
این شهر پیشرفته‌ترین شهر جهان باستان بوده‌؛ بسیار پیشرفته‌تر از شهر «کرت» که سینوهه در کتاب خود از آن یاد کرده است. به باور باستان‌شناسان این شهر را باید كهن‌ترین شهر جهان دانست چرا‌که کمتر شهری پیش از شهرسوخته، به راستی اصول شهرنشینی داشته‌اند.
  

پیشینه‌ی کاوش‌ها

«کلنل بیت»، یکی از نظامیان بریتانیا از نخستین کسانی است که در روزگار قاجار و پس از بازدید از سیستان به این گستره اشاره کرده و نخستین کسی است که در ويرداشت‌هايش(:خاطراتش)، این گستره را شهر سوخته نامیده و آثار برجاي‌مانده از آتش‌سوزی را دیده است. پس از او «سر اورل اشتین» با بازدید از شهر سوخته در سال‌های نخستین سده‌ي بیستم، آگاهی‌های سودمندی درباره‌ي این گستره بیان کرده است. پس از او، شهر سوخته به‌دست باستان‌شناسان ایتالیایی به سرپرستی «مارتیسو توزی» از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷خورشیدی بررسی و کاوش شد.

برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

امروزه « فروهر » يا « فره‌وشی » ذره‌ای از ذات پروردگار دانسته می‌شود که برای راهنمایی روان از جهان مینو به هر انسانی امانت داده شده است و در درازنای زندگی مانند چراغی، راه روان را روشن می‌کند اما در این دوران نشانی که شاهان هخامنشی در مُهرهای رسمی و بناهای تخت‌جمشید به‌کار برده‌اند که نماد فروهر شناخته می‌شود ، به‌ عنوان نشانِ زرتشتیان پذیرفته شده است .
فروهر یک نماد باوری زرتشتیان است . در باور بهدینان همه‌ی موجودات ذره‌ای از انوار بی‌پایان اهورامزدا برخوردار هستند و به انسان به میزان بسیار شایسته‌تری از این نیروی اهورایی که فروهر نامیده می‌شود بخشیده شده است . فروهر به معنی‌ ( فره = پیش‌برنده ) است که به روان انسان نیروی شگفت‌انگیز شناخت قانون‌های اشا و نوآوری و پدیدآوردن و یاری رساندن به اهورامزدا در دگرگونی و تکامل بخشیدن به جهان را می‌بخشد .

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:اهورامزدا,فروهر,فره‌وشی,هخامنشیان,زرتشتیان,روح,روان,جهان مینو,, ] [ 21:37 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

صد هایکوی مشهور / دانیل سی بیوکانن / برگردان ع. پاشایی / ۱۳۶۹

تعدادی هایکو در کتاب آوای جهیدن غوک / برگردان زویا پیرزاد / ۱۳۷۱ 

هایکو در چهار فصل / مهوش شاهق و شهلا سهیل / ۱۳۷۳

هایکو از آغاز تا امروز / برگردان احمد شاملو / نشر چشمه / ۱۳۸۴   

زنبور بر کف دست بودای خندان / مجموعه هایکوهای مدرن ، ترجمه از ژاپنی قدرت‌الله ذاکری / نشر مروارید / ۱۳۸۶

یک پنجشنبه بی تو / هایکو / رضا آشفته / نشر آوای کلار / ۱۳۸۶

هایکو هر جا که بخواهد می‌وزد / کیارنگ علایی / نشر روزآمد / ۱۳۸۷

بیدها در باد / امیر آقایی / انتشارات حوض نقره / ۱۳۸۹

ماه بالای سر مجنون / هایکوی جبهه / علی اصغر بیک وردی / نشر فصل پنجم / ۱۳۹۰

هایکو، شعر ژاپنی / ترجمه ع. پاشایی و نسترن پاشایی / نشر نظر / ۱۳۹۰

مرگ ماه تب مگس / امیرحسنوندی / نشر ایشیق / 1391

آدامس گمشده / مهدي قنبري / نشر فصل پنجم / 1392

در جهانی سرشار از وعده های دروغین حتی ... / عارفه گلستان فر / نشر نقش نگین / 1394

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

اگر تن به تن سر به کشتن دهیم /// از آن به که کشور به دشمن دهیم

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

برای نخستین بار در شهر سوخته یک چشم مصنوعی پیدا شد. مطالعات اولیه نشان داده‌اند که چشم چپ زن تنومند مدفون در قبر شماره ۶۷۰۵ مصنوعی بوده‌است. همین مطالعات نشان می‌دهند که زیر طاق ابروی زن مذکو آثار آبسه دیده می‌شود. به علت طول زمان زیادی که بخش زیرین این چشم مصنوعی با پلک چشم در تماس بوده‌است آثار ارگانیکی پلک چشم نیز در روی آن مشهود است. جنس و ماده‌ای که چشم مذکور با آن ساخته شده‌است هنوز به دقت روشن نشده و تشخیص آن به آزمایشهای بعدی موکول شده‌است اما به نظر می‌رسد که چشم مزبور از جنس قیر طبیعی که با نوعی چربی جانوری مخلوط شده‌است ساخته شده‌است. در روی این چشم مصنوعی ریزترین مویرگهای داخل کره چشم توسط مفتول‌های طلایی به قطر کمتر از نیم میلی‌متر طراحی شده‌اند مردمک چشم در وسط طراحی شده و جز از آن تعدادی خطوط موازی که تقریباً یک لوزی را تشکیل می‌دهند در پیرامون مردمک دیده می‌شود از دو سوراخ جانبی واقع در دو سوی این چشم مصنوعی جهت نگهداری و اتصال آن به حدقه چشم استفاده می‌شده‌است. بررسی‌های انسان شناسانه نشان داده که به احتمال بسیار زیاد زن مزبور دارای سنی بین ۲۵ تا ۳۰ سال بوده و دو رگه (سیاه و سفید) بوده‌است. اشیاء پیدا شده در این قبر دو قسمتی عبارت بوده‌اند از ظرفهای سفالی، مهرهای تزیینی، یک کیسه چرمی و یک آینه مفرغی. قدمت این قبر و چشم مصنوعی به حدود ۲۸۰۰ سال بیش از میلاد و ۴۸۰۰ سال پیش از این می‌رسد. مطالعه جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در این مورد چشم و اسکلت ادامه دارد.
کشف شدن بازی ای شبیه به تخته نرد امروزی یکی دیگر از شگفتی‌های این شهر است. و با توجه به قدمت شهرسوخته می‌توان گفت که قدیمی ترین تخته نرد جهان متعلق به این مردم است. درگورستان شماره ۷۶۱ بازی ای شبیه به تخته نرد امروزی با ۶۰مهره پیدا می‌شود که قدیمی تر و شبیه تر نسبت به بازی سومریان در حدود ۵۰۰۰ هزار سال پیش است.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 7 ارديبهشت 1394برچسب:شهر سوخته,چشم,چشم مصنوعی,بازی,تخته,تخته نرد,سیستان,بلوچستان,گورستان761,کشف,کشفیات,, ] [ 18:51 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:ترول,ترول جدید,ترول باحال,عکس خنده دار,, ] [ 17:55 ] [ سینا و تینا ]

 نوروز سال 1394

بر همگان خجسته باد

[ یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:1394,نوروز,تبریک,سال نو,تبریک سال نو,عید,تبریک سال 1394,تبریک سال نو (( 1394 )),, ] [ 23:42 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

همانطور که گفته شده بود به مناسبت سومین تولد وبلاگ , قالبی که توسط خودمان طراحی شده بود , به نمایش درآمد . ممکن است که در این قالب تغییراتی نیز به عمل آید که آن را دچار تغییرات جزئی میکند . لطفآ در صورتی که پیشنهادی برای وبلاگ دارید یا قالب جدید دچار ایراد و اشکال است , آن را از طریق فرم تماس با ما , در میان بگذارید . همچنین در این منوی قالب بخش هایی مانند فروشگاه , شعبه انگلیسی , و ... فقط به صورت آیکون نمایش داده شده اند و با کلیک روی آنها به لینک خاصی منتقل نمی شوید . این به دلیل ناقص بودن طراحی آن صفحه ها است که به محض کامل شدن , فعال و اطلاع رسانی می شود .

ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:, ] [ 16:58 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

23اسفند ماه 1393 سومین جشن تولد وبلاگ برگزار خواهد شد . (( وبلاگ در 23 اسفند 1390 ساخته شد یعنی 3 سالگی وبلاگ تمام شده و وارد چهارمین سال فعالیت خود میشود .))

برای این روز چند قافلگیری جالب برای شما آماده کرده ایم که از فردا , 23 اسفند 1393 حدود ساعت 23:00 برای شما کاربران گرامی در دسترس خواهد بود .

امیدواریم که بهتر شده باشیم .

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:, ] [ 23:19 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر