آمار بازدید
بازدید امروز => 169
باردید دیروز => 185
بازدید هفته => 369
بازدید ماه => 354
بازدید سال => 3480
بازدید کل => 39966
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                                   به نام خدا

 

محمدحسین جهان پناه - شروع این اشتباه بزرگ (جنگ ویتنام) به اوایل دهه ۱۹۵۰ و پایان نخستین جنگ هند و چین باز مى‌گشت. هنگامى که ارتش فرانسه پس از شکست قاطع ازنیروهاى ویت‌مین تحت فرمان مردان سیاسی هانوى به رهبری «هوشی می‌ن» مجبور به ترک ویتنام شدند. کشوری که برای نزدیک به شش دهه زیر پرچم فرانسه زانو زده بود و اینک برای برخاستن تقلا می‌کرد. فرانسه در ‌‌نهایت در کنفرانس ۱۹۵۴ ژنو به استقلال سه کشور مستعمره خود در هندوچین یعنی کامبوج و لائوس و ویتنام رضایت داد؛ اما در موافقت‌نامه‌های کنفرانس ژنو، ویتنام موقتا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. به این ترتیب کمونیست‌ها به نیمه‌شمالی عقب می‌نشستند و نیمه جنوبی غیر‌کمونیستی باقی می‌ماند که البته خط ویژه آتش‌بس میان این دو به عنوان مرز سیاسی تفسیر نمی‌شد. در آن زمان هدف ظاهرا این بود که پس از نظرسنجی سراسری از مردم ویتنام، تکلیف حکومت در این کشور معلوم شود اما در عمل داستان شکل دیگری داشت. آمریکا از ترس سقوط کل منطقه به دامان شوروی با این موافقت‌نامه مخالف بود و همین موضوع موجب شد تا با تشویق حکومت ویتنام جنوبی به رهبری «نگو دین دیم»، او را وادارند تا از شرکت در مذاکرات مربوط به رای‌گیری شانه خالی کند. این شد که در ۱۹۵۵ جمهوری مستقل ویتنام جنوبی به رهبری دیم رسما اعلام موجودیت کرد. عدم برگزاری رای‌گیر سراسری موجب شد تا باقیمانده نیروهای ویت مین در جنوب همراه با اوج‌گیری نارضایتی عمومی شدیدا دست به مقاومت بزنند و جبهه آزادی بخش ویتنام که جنوبی‌ها افرادش را ویت‌کنگ صدا می‌کردند با پشتیبانی شمالی‌ها در ۱۹۵۹ شکل بگیرد.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                          ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, ] [ 17:54 ] [ سینا و تینا ]

                            به نام خدا

مواد لازم :::

1-خرما ::::::: کمتر از یک بسته نیم کیلویی

2-گردوی خرد شده ::::::: نصف لیوان

3-کره ::::::: یک قاقش غذا خوری

4-کنجد ::::::: به مقدار لازم

5-پودر نارگیل ::::::: به مقدار لازم

طرز تهیه :::

1-پوست خرما ها را بکنیدو هسته ها را درآورید.

2-کره را در تابه برزید.بعد از این که کره آب شد خرما ها را داخل آن بریزید.

3-به مدت هفت تا هشت دقیقه تفت بدهید تا خرما نرم و کره جذب خرما شود.

4-تابه را از حرارت بردارید و گردوی خرد شده را با آن مخلوط کنید.صبر کنید تا خنک شود.

5-به اندازه یک قاشق مرباخوری از مایع بردارید و کف دستانتان گلوله کنید.نیمی از شیرینی ها را در کنجد برشته غلت بدهید.نیمی دیگر را در نارگیل.

6-شیرینی ها را در یخچال نگهدارید.

7-حالا این شیرینی خوش مزه را از یخچال بیرون آورده و با خانواده به راحتی میل کنید.

 

                    ارسالی توسط => تینا

[ یک شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, ] [ 23:31 ] [ سینا و تینا ]

                         به نام خدا

عنکبوت بیوه سیاه تارهای خود را در اطراف آلونک ها , زیر زمین ها , قسمت های خارجی درب های ساختمان میتند و در مواقعی که به وسیله انسان تحریک شود , حمله کرده و نیش میزند .عنکبوت بیوه سیاه از معروف ترین عنکبوت های سمی است . علت نام گزاری این جانور این است که پس جنس ماده پس از جفت گیری جنس نر را میکشد .

این عنکبوت بر خلاف اینکه زیست شناسان , فکر میکردند که در ایران وجود ندارند , به تازگی 3 گونه از آنها را در اطراف استان خراسان یافته اند .

نیش عنکبوت بیوه سیاه به ندرت مردم را میکشد , زهرش باعث تولید هیجانات اعصاب مرکزی و محیطی کرده و به صورت فعالیت خودکار اسپاسم عضلات , افزایش فشار خون و انقباضات عروقی بروز میکند . بیشترین زمان گزش عنکبوت بیوه سیاه در فصل های بهار و تابستان است . در هر حال با بروز گزش مراقبت های پزشکی را انجام دهید زیرا زخم های حاصل از نیش وی میتواند شما را به سختی بیمار کند.

          دو تصویر اعجاب انگیز از خطر این عنکبوت

 

           

           

                 ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ] [ 3:37 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

 

                            

میمون های انگشتی بومی جنگل های بارانی برزیل , پرو , بولیوی , اکوادور و کلمبیا هستند . این میمون ها از گونه بوزینه های کوتوله هستند . اینها به میمونه جیبی و شیر کوچولو نیز شهرت  دارند . این گونه میمون کوچکترین نخستی های روی زمین هستند اما متاسفانه این جانوران جذاب به تازگی به صورت قاچاق در جهان و حتی ایران نیز به عنوان حیوان خانگی به فروش میرسند که این امر کم کم باعث انقراض این جانوران جذاب خواهد شد.

برای دیدن بقیه عکس ها روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                      ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ] [ 2:36 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

هیچ میدانستید کوتاه ترین جنگ تاریخ جنگی بود که بین انگلیس و زنگبار در گرفت ؟ (( زنگبار کشور بود که خاک آن بخشی از تازانیا امروز را تشکیل میدهد)) در این جنگ ارتش انگلستان موفق شد کل کشور زنگبار را در کمتر از 45 دقیقه اشغال کند انگلیس به علت داشتن توپ و تفنگ و تانک و ... و همچنین نیروی نفوذی در میان زنگباری ها توانسط این جنگ را با این سرعت به پایان برساند.

          

               البته در عوض

طولانی ترین جنگ دنیا که با شکست انگلیس به اتمام رسید و بیش از 100 سال پیاپی و بدون حتی یک روز صلح و یا آتش بس به سود فرانسه به اتمام رسید .

طی این جنگ هم فرانسه و هم انگلیس 5 پادشاه خود را به تخت نشاندند.

                   ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ سینا و تینا ]

                                      به نام خدا

ملک ايران مملو از مردانگيست

جنگه با ایرانیان ديوانگيست

دشمنانش دشمن ديرينه اند

ترک تازي و اجانب ريشه اند

عدل کورش شاه شاهان جهان

غرق حيرت مي کند پيغمبران

داريوشش مظهر آباديست

شاه شاهان جهان ايرانيست

آريوبرزن نماد غيرت است

سمبل آزادي اين ملت است

مهردادش دشمن يونانيان

سر بلند از نام او ايرانيان

يزد گردش دشمن هر تازي است

جنگ او با تازيان تاريخي است

فاتح و دشمن ستيزش سورنا ست

دشمن هر نانجيبش سورنا ست

چون خشايارش دگر دنيا نديد

خاک يونان ضرب شسش را چشيد

                             ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ سینا و تینا ]

                           به نام خدا

 

فیلا با سیاست تقسیم مدال , مانع از موفقیت نماینده سرفراز کشتی ایران شد.

سعید عبدولی , فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان و یکی از بخت های مسلم مدال طلا , با ناداوری از راهیابی به فینال المپیک باز ماند تا بار دیگر چهره شیطانی ورزش نمایان شود.

فدراسیون بین اللملی کشتی (( فیلا )) یعنی مرکز مدیریت این ورزش وجایی که بدلیل سوء مدیریت و ضعف دیپلماسی , ما در آن نقشی نداریم همچون برخی فدراسیون های دیگر سیاست تقسیم مدال طلا به خاطر افزایش انگیزه میان کشور های مختلف را در پیش گرفته.سیاستی که در سال های گذشته بار ها نمایان شده است.این ترکش این سیاست ظالمانه به تن کشتی فرنگی ایران خورد جایی که به دلیل سب دو مدال طلا توسط سوریان و نوروزی , عرصه را برای درخشش آماده ترین و بهترین و قدرتمند ترین کشتی گیر کاروان المپیک ایران (( سعید عبدولی )) تنگ کرد.عبدولی پس از آنکه کشتی گیر ترک را پشت سر گذاشت در دور دوم و در مصاف با حریف فرانسوی قربانی ناداوری شد . طوری که در وقت اول مبارزه و در حالی که در خاک هیچ خطای فنی مرتکب نشد داوربه راحتی 2 امتیاز به حریف فرانسوی و عبدولی را در این وقت بازنده اعلام کرد . اما در وقت دوم هم وقتی عبدولی بدون خطا و بدون استفاده از پا توانست حریف خود را با فن بار انداز بتاباند داور از دادن امتیاز به وی امتنا کرد تا به راحتی سر قهرامان مسابقات جهانی سال 2011 بریده شود.پس از این اتفاق اشک های عبدولی و فریاد اعتراض تماشاگران ایرانی و انگلیسی حاظر در سالن اکسل در نوع خود بود .

کاریکاتوری از سایت www.funmehr.com

از همان ابتدا با انتخاب داور بلاروسی شکست قهرمان حتمی بود.

لطفآ برای حمایت از سعید عبدولی در بخش نظرات همین مطلب جمله را به وی هدیه کنید.

 

                 ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, ] [ 17:9 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

 

گز چیست ؟

تا کنون حدود 30 گونه درخت گز شناخته شده است . که معروف ترین آنها (( گزانگبین )) است . این در مناطق کویری و شوره زار های اطراف اصفهان , خوانسار و برخی از مناطق استان چهار محال و بختیاری از جمله کوه های اطراف بلداجی به فراوانی میروید . در اثر نیش نوعی حشره , شیره شیرین از این درخت ترشح میشود که به آن گزانبین میگویند و از آن در تولید گز استفاده میشود . جالب است بدانید که تولید گز در کشورمان سابقه ای 450 ساله دارد (( بر اساس مدارک فعلی )) و در زمان آقا محمد خان قاجار به عنوان اولین صادرات ایران به جهان عرضه شد . گز ایران هنوز هم به بسیاری از کشور های جهان صادر میشود که سود خوبی برای ایران تا به حال داشته است .

گز از معدود شیرینی هایی است که در آن از آرد , نشاسته , مواد شیمیایی و روغن استفاده نمیشود و یک شیرینی کاملآ ایرانی و پر سابقه است .

ترکیبات گز عبارت اند از ::: گزانگبین , شکر , گلوکز مایع , انواع مغز ها چون پسته و بادامم , سفیده تخم مرغ , گلاب و عرق بیدمشک . گاهی نیز از شیره ترنجبین یا شیر خشت برای تهییه گز استفاده میشود.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                       ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:49 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

محققان اولین نشانه ای مربوط به حیوانات بزسان رام شده (( گوسفند و بز )) را در آفریقای جنوبی کشف کردند قدمت بقایای کشف شده به سال ها آخر اولین هزاره قبل از میلاد مسیح برمیگردد . این تحقیق به سرپرستی (( دیوید پلاردو )) از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس و موزه ملی نامیبیا انجام شده است. (( پلاردو )) در جریان تحقیقات خود در نامیبیا موفق شد اولین نشانه های مربوط به حیوانات رام شده را در غار  (( لئوپارد )) کشف کند.پلاردو در باره بقایای کشف شده گفت :(( هنوز مشخص نیست که آثار کشف شده مربوط به بز است یا گوسفند , اما قطعآ دندان های حیوان های اهلی است .)) محققان معتقد اند که موقعیت جغرافیایی و قدمت تاریخی بقایای کشف شده میتوانند تاثیر مهمی در بررسی سیر زمانی اهلی کردن حیوانات و روش های احتمالی انجام آن در این منطقه داشته باشد.

                     ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:28 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

گروه رستاک گروه است تشکیل شده از چندین دانشجو موسیقی و هنر که بر خود دانستند که موسیقی محلی ایران را از خطر فراموشی و نابودی نجات دهند . ما نیز بر خود دانستیم که برای حمایت از این گروه محبوب و مردمی اطلاعاتی بدست آوریم و از آنان حمایت کنیم.از این رو مختصر زندگینامه نوازندگان این گروه را در این جا آورده ایم . البته شما عزیزان میتوانید برای به دست آوردن اطلاعت بیشتر , دانلود آهنگ های گروه و... به وبسایت رسمی گروه رستاک به آدرس www.rastak.ir مراجعه فرمایید.

برای خواندن مختصری از زندگینامه نوازندان این گروه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                     ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ] [ 10:31 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر