آمار بازدید
بازدید امروز => 85
باردید دیروز => 277
بازدید هفته => 562
بازدید ماه => 547
بازدید سال => 3673
بازدید کل => 40159
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                                   به نام خدا

تمساح ها بیشتر وقت خود را در زیر آفتاب لم میدهند و استراحت میکنند و یا مثل کنده های درخت در آب های کم عمق کمین میکنند.اما هنگامی که گرسنه هستند میتوانند خیلی سریع و بی سر و صدا حرکت کنند و به حیوانات بی احتیاط و حتی انسان ها نیز حمله کنند.برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                       ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:54 ] [ سینا و تینا ]

 

                                به نام خدا
 

البته سیاهچاله از زیر بته وسط فضا و زمان پیدایش نمی‌شود! ستاره‌ای که تحت تأثیر جاذبه یک سیاهچاله قرار دارد، پیش‌تر از اینکه سیاهچاله تشکیل شود (یعنی وقتی سیاهچاله ستاره‌ای زنده و نورافشان بوده) یا بهتر است بگوییم از قدیم در کنار او بوده و با هم منظومه‌ای تشکیل داده بودند. اگر عمر ستاره‌ای سرآید و به اندازه کافی سنگین باشد، می‌تواند به سیاهچاله تبدیل شود. در این وضعیت منظومه دو ستاره‌ای تبدیل به منظومه‌ای ستاره-سیاهچاله می‌شود. اگر فاصله این دو ستاره از یکدیگر زیاد باشد، برای ستاره دوم فرق چندانی نخواهد کرد چه بلایی سر دوست قدیمی‌اش آمده؛ زیرا گرانش سیاهچاله از فاصله دور تفاوتی با ستاره پیشین ندارد (درنهايت ممکن است اندکی کمتر یا بیشتر باشد)؛ ولی اگر فاصله آن دو کم باشد، میزان گرانش واردشده از سیاهچاله به نقاط مختلف ستاره دیگر به شدت تفاوت خواهد داشت. به این پدیده که در نزدیکی سیاهچاله‌ها رخ می‌دهد اثر جزر و مدی می‌گویند و مقدار آن در نزدیکی سیاهچاله به قدری زیاد است که  باعث متلاشی‌شدن آن جسم می‌شود. در این حالت سیاهچاله ستاره همراهش را با ولع خواهد بلعید. اگر به سایت مجله دانستنیها مراجعه کنید، یک تصویر متحرک از بلعیده‌شدن ستاره همراه توسط سیاهچاله خواهید دید که به کمک مدل‌‌های رایانه‌ای تهیه شده است. این مدل بر اساس رفتار سیاهچاله‌ای عظیم در مرکز کهکشان راه شیری که مشغول بلعیدن ابری از گاز است، تهیه شده. انتظار می‌رود این سیاهچاله طی یک سال تمام این ابر را به درون خود بکشد و ببلعد.

                          ارسالی توسط => سینا

 

[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 13:10 ] [ سینا و تینا ]

                                  به نام خدا

چرا بچه گربه این قدر می خوابد؟

هور مون رشد تنها در زمان خواب ترشح میشود , بنابراین بچه گربه و نیز بچه سایر موجودات بریا اینکه بتوانند درست رشد کنند , بیاد مدت زمان زیادی بخوابند.از آنجا که قرار نیست بچه گربه خودش برای خودش غذا پیدا کند , یا غذا می خورد , یا می خوابد , یا بازی میکند که البته هر سه مورد هم برای رشد او لازم است و در راستای رشدش قرار گرفته . به علاوه حیوانات گوشت خوار بیشتر از علف خواران می خوابند .

گربه چند سال عمر میکند؟

گربه معمولآ میتواند تا 20 سال زندگی کند . زندگی بیست ساله گربه معادل زندگی 96 سال انسان است.اما اگر سرایط بدنی گربه نامناسب باشد دچار بیماری شود ممکن است زود تر بمیرد . سنگین ترین گربه خانگی دنیا گربه ای راه راه به وزن 21 کیلو گرم بود که در استرالیا زندگی میکرد که در 10 سالگی مرد . پیرترین گربه دنیا هم در سال 1967 = 1346 به دنیا آمد و در سال 2005 = 1384 در سن 38 سالگی مرد.

قدیمی ترین گربه خانگی , یافت شده از کجاست؟

پیش از این تصور میشد که قدیمیترین گربه های خانگی در مصر باستان تربیت می شدند (( عکس بالا )) . مصریان از 5500 سال پیش  بریا حفاظت از انبار های غلات خود در برابر موش , گربه ها را اهلی میکردند.اما کشف بقایای یک گربه خانگی در گوری در جزیره قبرس نشان میدهد گربه ها از حدود 9500 سال پیش اهلی شده بودند. 

چه چیز هایی برای گربه ضرر دارند؟

غذاهایی که پیاز , سیر , گوجه فرنگی و سیب زمینی نارس , شکلات , انگور و کشمش دارند , هرگز نباید به گربه تعارف شود . شیر گرچه برای گربه سمی نیست , اما میتواند نفخ و رودل شدیدی برای حیوان ایجاد کند . استامینوفن و آسپرین هم فوق العاده برای گربه کشنده است . به علاوه خیلی از گیاهان آپارتمانی هم برای گربه ها سمی هستند . تغذیه گربه با غذای سگ و کنسرو ماهی تن مخصوص انسان هم ممکن است باعث سوء تغذیه او شود.

                                      ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 1:47 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

ببر ها و دیگر گربه سانان گرمسیری از آبتنی لذت میبرند و اوقات زیادی را در اب به سر می برند میزان علاقه یا نفرت از آب هم در گربه های خانگی الگویی کلی ندارد.گربه هایی وجود دارند که از آب خوششان می آید و مشکلی با آب ندارند.برای مثال نژادی از گربه خانگی در ترکیه وجود دارد که کاملآ با شنا و آب و ماهیگیری و حتی آبتنی سازگار شده اند و هیچ ترسی از آب ندارند .هرچند همه گربه ها این طور نیستند . گربه هها در طی چند هزار سال گذشته با انتخاب مصنوعی توسط انسان , از گربه های وحشی افتراق یافته اند.انسان ها در این مدت گربه هایی را انتخاب کرده اند که کمتر غرش کنند , کوچکتر باشند , چنگ نزنند و بیشتر شبیه بچه گربه باشند . بدین ترتین پس از چند هزار سال گربه خانگی بالغ ظاهر , صدا و رفتاری مانند بچه گربه وحشی دارد.این ظاهر بچه گربه مانند , گربه ها را در برابر بیماری های عفونی آسیب پذیر میکند.یکی از این بیماری ها , عفونت مجرای گوش و حلق بینی است که به دلیل ساختار بچه گربه مانند جمجمه در گربه های خانگی و کوتاهی فاصله مجرای گوش به حلق , احتمال آن در صورت ورود اب به گوش گربه های خانگی بیشتر است . شاید این موضوع دلیل این باشد که گربه ها به صورت غریزی اغلب از خیس شدن هراس دارند.

                        ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 1:39 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

گربه ها گیرنده چشایی برای مزه شیرین ندارند.

هر گربه میتواند پنج برابر طول بدنش بپرد.

در مصر باستان وقتی گربه ای میمرد صاحبش ابرویش را می تراشید.

سرعت گربه در مسافت های کوتاه 49 کیلومتر در ساعت است.

گربه های سه رنگ همه ماده هستند.

محبوب ترین گربه خانگی گربه ایرانی است.

هر گربه دو سوم عمرش را میخوابد.

ستون مهره گربه 53 مهره متحرک دارد.

500میلیون گربه خانگی در سراسر جهان وجود دارد.

در قرون وسطی گربه ها در اعیاد مذهبی قتل عام می شدند.

گربه میتواند صدایی با چهار برابر پر بسامد تر از حد شنوایی انسان را بشنود.

پنجه های پای عقب گربه چون جمع نمیشوند , کند هستند.

 

                     ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 1:10 ] [ سینا و تینا ]

                                به نام خدا

شلوار به شکل امروزی آن در قرن 19 میلادی شکل گرفت.(( جین , کتان , پارچه , و ... ))

    

با این وجود , گفته میشود که مردم در ایران باستان شلوار می پوشیدند .

    شماره 1      شماره 2

عکس شماره 1 : این حکاکی که مربوط به دوره مادها میباشد به خوبی نشان میدهد که این بانوی ایرانی سوار بر مرکب خود با چادر مخصوص و شلوار میباشد همچنین مستخدمین او در جلوی وی با لباس مخصوص اند.

عکس شماره 2 : این عکس هم که از تخت جمشید گرفته شده به خوبی نشان میدهد که در دوران هخامنشی سربازان با شلوار ولباس مخصوص بوده اند.

در اوایل قرون وسطی در اروپا , مرد ها تونیک می پوشیدند , اما با رواج زره های فلزی پوشیدن این لباس غیر عملی شد.بنابر این جوراب های ساق بلند و بعد ها شلوارک در بین مرد ها رواج یافت , شلوارک در آن دوران شلواتر کوتاهی بود که در زیر زانو و روی جوراب بسته میشد . در حدود سال 1830 میلادی شل.ارک به شلوار های تا ساق پا معروف به تنبانتغییر شکل یافت.پس از سال 1830 شلوار بلندتر و در قوزک گشاد تر شدند , از آن به بعد این نوع شلوار سبک اصلی و شلوار مخصوص مردان بوده است.

                     ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:12 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

قدیمی ترین شواهدی که از سگهای قلاده دار وجود دارد , مربوط به مصرباستان با قدمتی حدود 5000 سال است (( بالا )) در مصنوعات و نقاشی های دیواری متعلق به 3500 یا 3000 سال قبل از میلاد مسیح , ع , سگ ها با قلاده های چرمی به تصویر کشیده شده اند . معمولآ نام سگ هم رو قلاده نوشته شده بود . مانند سگ شجاع یاسگ بی مصرف . سگهای مصری برای شکار یا نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفتند و زمانی که تربیت میشدند به آنها قلاده یا افسار می بستند.یونانی ها و رومی ها نیز به سگ هایشان  قلاده میبستند اما هدف آنها از این کار محاقظت از سگ در برابر گرگ ها و دیگر شکارچیان بوده است .سگهایی که از سایر حیوانات محافظت میکردند , قلاده هایی میخ دار داشتند که در برابر حیوانات دیگر از گلویشان محافظت می کرد.در قرون وسطی و رنسانس سگ های سگهای کوچک به عنوان حیوان خانگی محبوبیت پیدا کردند.سگها در این دوران نماد طبقه نجبا و اشراف شدند و مردم سگهایشان را را با قلاده هایی از طلا و نقره جواهرنشان تزیین میکردند . (( پایین )) با رشد طبقه متوسط در دوره رنسانس افراد بیشتری توانایی خرید و نگهداری سگ را پیدا کردند . از این رو قلاده های ارزانتر به بازار آمد.

                         ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ] [ 21:4 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

سلام . مدتی است که تصمیم گرفتم که پای یوفوها (( بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی )) را به وبلاگ باز کنم . از این رو مجموعه ای از داستان ها , عکس ها , فیلم ها و... را از انواع کتاب و مجله و سایت های معتبر جمع آوری کرده و طی چندین مطلب جداگانه در وبلاگ نمایش خواهم داد.البته مشاهده شده که صفحه منابع وبلاگ خراب است از این رو مدتی طول میکشد تا دوباره راه افتد و ما منابع مطالب خود را ذکر کنیم.خلاصه برخی از این داستان ها ترسناک است از این رو به هیچ وجه توصیه نمیشود که این داستان ها را افرادی با گروه سنی پایین , یا افرادی که دارای بیماری خاص هستند و همچنین افرادی که ترسو ویا حساس هستند این مطالب را بخوانند.

خلاصه این داستان ربوده شدن زوجی به نام های بتی و بارنی هیل است . این داستان جالب و در عین حال ترسناک است از این رو برای خواندن آن باید بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                      ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ] [ 18:10 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

به گزارش مجله دانستنیها - يك توريست ژاپني به‌طور اتفاقي از يك يوفو در ايران فيلم‌برداري كرده است. او مي‌گويد كه ابتدا متوجه اين يوفو نشده؛ اما پس از تماشاي دوباره فيلم، حضور يك جسم پرنده ديسك شكل در بالاي گنبد مسجد شيخ لطف‌الله در اصفهان به چشمش خورده است. شيئي كه در اين فيلم در بالاي مسجد ديده مي‌شود، ديسك شكل ، نقره‌اي و بدون هر گونه بال و چراغ است. همچنين در ويدئو شنيده مي‌شود كه راهنماي گردشگران در حال تشريح هنر به‌كاررفته در ساخت اين مسجد قديمي است.این واقعه در تاریخ 5 تیر 1391 رخداد که دو روز بعد یعنی در تاریخ 7 تیر 1391 به ثبت رسید . ساعت واقعه 8:30 صبح بود.

این توریست برای نمایش بهتر یوفو در فیلم , فیلم را آهسته و به صورت دید در شب در آورده است .لطفآ برای دیدن این فیلم روی دکمه زیر کلیک کنید.

                                                 www.danestaniha.hmg.ir/index.php/segment/SN/item/209-%DB%8C%D9%88%D9%81%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B5%D9%81-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86

 

 


 

                       ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ] [ 19:28 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

ماه به دور زمین میچرخد . 27/32 روز طول تا ماه یک بار به دور زمین بگردد.به علاوه , ماه به دور محور خود نیز میگردد.این گردش نیز تقریبآ به همان اندازه طول میکشد . به عبارت دیگر , هنگامی که ماه در حال گردش به دور زمین است , با همان سرعت , به دور محور خود نیز میچرخد . چنین حالتی باعث میشود که همواره یک روی ماه به زمین باشد.به این پدیده جالب قفل شدگی میگویند.

تا سال 1959 میلادی هیچ کس نیمه دیگر ماه را ندیده بود تا اینکه در این سال یک سفینه فضایی روسی برای اولین بار عکسهایی از این قسمت ماه به زمین ارسال کرد.دونیمه ماه شباهت بسیاری به هم دارند. تفاوت اصلی آنها در این است که نیمه قابل رویت ماه برخلاف نیمه پنهان آن دارای دشتهای وسیع و کم ارتفاعی است که اغلب تاریک به نظر میرسند.

                     ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ] [ 1:53 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر