آمار بازدید
بازدید امروز => 205
باردید دیروز => 185
بازدید هفته => 405
بازدید ماه => 390
بازدید سال => 3516
بازدید کل => 40002
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                               به نام خدا

همانطور که میدانید گروه رستاک یک گروه موسیقی ایرانی است که قصد کرده که آهنگ های ملی ایران را که در حال فراموشی است زنده کند. ما نیز بر آن شدیم تا از این گروه قدرتمند و مردمی حمایت کنیم .از این رو تصمیم گرفتیم که پس از نوشتن مختصری از شرح حال اعضای این گروه , 3 نماهنگ معروف آنان را برای دانلود بگذاریم . یکی از این نماهنگ ها , نماهنگ سوزله است که به زبان کردی سراده شده و متن آن به شرح زیر است:

 (آ---ی) سُوزله سُوزله سُوزله گیان گیانو گیانه کم وه‌ی سوزه من کوُه
(اری داخم) سوزله سوزله گیان گیانو گیانکم اَی مالی چه کوُه
کالی وه کاله چاوانت کالاو بیمار شینت کم
ها اوه اوه اوه اوه اوه اوه‌ی ار دس و دسمالی
هی ناری ناری ناری ناری ناری ناری هنار نیه و هنجیره
ترش و شیرین و می‌خو درمانی جوانو پیره

سنجانه و سنجانه ، سنجانه کت لولو نک من بسوتم (باوانم) یا وره لولو
سر وه خوراوه (عازیز) سیور دایده‌و چَو نک من بسوتم (باوانم) یا وره لولو

و همچنین ترجمه آن به زبان فارسی بهدین شرح است :

سبزه روی من کو ؟
سبزه رو، سبزه رو، دل و جان من خونش کجاست؟
اون چشمای روشن و زیباست اشک منو در آوردی؟
با اون دستمال رقص توی دستت
مثل انار می مونی، انار نه، مثل انجیر می مونی
ترش و شیرین و گسی، دل از پیر و جوون می بری
دستار، دستار، دستار تو
که رو هوا می چرخونی
نکنه دلمو نسوزونی برگرد، برگرد، برگرد بیا
دم دمای غروب که سایه به چشمانت می کشی
نکنه دلمو بسورونی برگرد، برگرد، برگرد بیا

همچنین باید بگویم که شما کاربران عزیزمان میتوانید این نماهنگ (آهنگ + تصویر ) را از آدرس زیر دانلود کنید:

دانلود

                     ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, ] [ 13:44 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

هیولاهای افسانه ای دریایی با اندازه هایی باور نکردنی که بیش از همه در سواحل نروژ و ایسلند خواب ملوانان را در کشتی هایشان آشفته میکند.هشت پاهایی غول آسا که در چشم بر هم زدنی کشتی خیس خورده و سنگین را مثل قایق کاغذی به هوا می برد و به آب میکوبد و یکی یکی مسافران وحشت زده را در میان منقار استخوانی و عظیمش میکشد.خیلی از ملوانان به وجود این هیولا ایمان دارند و نام او را کراکن گذاشته اند . کراکن از زبان نروژ به انگلیسی (Crooke) و آلمانی (Krake) و احتمالآ ایسلندی (Hafgufa ) و... راه یافته است.

حقیقت چیست؟

طبق توصیف دریانوردان و طبیعی دانان اروپایی کراکن قطعآ وجود داشته , هرچند شاید درباره ابعاد این موجود تا حد زیادی اغراق شده باشد . از قرن هجدهم به بعد کراکن رسمآ به عنوان یک سرپای غول پیکر ( هشت پا , اسکوئید , ماهی مرکب و ... ) توصیف شده است.گرچه در اولین توصیفات اشاراتی به شکل خرچنگ مانند او نیز شده ولی ولی شاید این اختلافات حاصل تغییر زبان در متون قدیمی باشد.برخی هم اعتقاد دارند که کراکن چیزی نیست جز فعالیت های آتشفشانی که گاهی باعث ترس دریانوردان می شده و گاهی هم باعث مرگ آنها , به ویژه اینکه فعالیت های زمین شناختی در نزدیکی ایسلند بسیار رخ میدهد.این جانوران امروزه دیگر برای جانور شناسان اسطوره و افسانه و کابوس محسوب نمیشوند , بلکه به روشنی میدانیم که چنینی موجوداتی در اعماق آب زیادند ولی به ندرت میشود یکی از آنها به سطح آب بیاید.امروزه دانشمندان با هم اتفاق نظر دارند که کراکن اگر وجود داشته باشد همان اسکوئید است که میتواند تا 16 متر هم رشد کند.   

این اسکویید های غول پیکر منشاء کراکن است . ایکوئید ها میتوانند به صورت عادی تا 16 متر رشد کنند و خیلی هم خطرناک باشند.

                         ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:39 ] [ سینا و تینا ]

                                  به نام خدا

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که دوست دارید بدانید برای افراد مورد علاقتان چه چیزی بخرید تا بسیار خوششان آید و آن هدیه را دوست بدارند.پس بهتر است که روی ادامه مطلب کلیک کنید تا بفهمید که به متولدین کدام ماه چه چیز هدیه بدیم بهتر است.

امیدوارم که از این مطلب خوشتان بیاید.(( موفق باشید ))

                          ارسالی توسط => سینا

 

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ] [ 1:41 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

بر اساس متن گفته سایت رسمی شوتوکان کاراته اصفهان مادر جناب آقای علمشیری ریئس سبک به رحمت ایزدی شتافت.

من نیز به عنوان شاگرد ایشان بر خود دانستم که این سوگ را بر ایشان و خانواده محترمشان تسلیت بگویم.

همچنین از تمامی شما عزیزان خواننده این مطلب درخواست میکنم که فاتحه ای برای آن مرحوم ختم کنید.

با تشکر فراوان

                        ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:46 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

دکتر پیتر یگر حشره شناس موسسه تحقیقات زنکنبرگ آلمان در ماه آوریل برای ساخت فیلمی درباره حشرات لائوس (( واقع در جنوب شرق آسیا )) به این کشور سفر کرده بود.هنگامی که او در غارهای لائوس مشغول تحقیق و بررسی بود , موفق شد گونه ناشناختهای از عنکبوتیان را شناسایی کند.موضوع جالب توجه درباره این عنکبوت , طول بلند پاهایش است , به گونهای که پهنای پای آن به به حدود 33 سانتیمتر میرسد . محقاقان هنوز نتوانسته اند این عنکبوت را در حد گونه طبقه بندی کنند و بالطبع نام علمی هم برای آن انتخاب نشده است . در حال حاظر تنها اطلاعاتی که محققان میتوانند ارایه دهند این است که این عنکبوت از جنس Gagrella و از خانواده Sclerosomatidae است.اگر چه پهنای پای این عنکبوت 33 سانتی متر است اما باید گفت که این عنکبوت در واقع مقام دوم بلند پایان عنکبوتی را میگیرد زیرا گونهای عنکبوت بومی جنوب آمریکا مقام اول را با رکورد 34 سانتیمتر تصرف کرده است.  

                    ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, ] [ 1:13 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

 

تیم فوتبال پرسپولیس در تمام ادوار مسابقات فوتبال توانسته در 18 بازی به پیروزی با بیش از 5 گل دست یابد.
سرخپوشان پرسپولیس که در همه ادوار لیگ ایران حاضر بوده‌اند، در 18 بازی خود با اختلاف بیش از 5 گل مقابل حریفان به پیروزی رسیده‌اند.

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در تاریخ لیگ مقابل شاهین بوشهر در فصل 73 و با نتیجه 10-یک بوده است که این نتیجه در تاریخ فوتبال ایران یک رکورد است و هنور هیچ تیمی در یک بازی لیگ موفق به دو رقمی کردن گل های خود نشده است.

این برای پنجمین بار بود که پرسپولیس در لیگ با نتیجه 6- صفر پیروز می شد. همچنین برد 6 گله مقابل پیکان سومین برد قاطع سرخپوشان در تاریخ لیگ برتر نیز محسوب می شود. دو برد قبلی با نتایج 8-2 و 6- صفر مقابل پگاه گیلان در فصل 82 و 83 رقم خورده است. فهرست همه بردهای با اختلاف بیش از 5 گل پرسپولیس در تاریخ لیگ به شرح زیر است:

لطفآ برای خواندن دامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

منبع : سایت رسمی برنامه نود : www.90tv.ir

                      ارسالی توسط => سینا

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 12 آبان 1391برچسب:, ] [ 16:6 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

چه عواملى موجب ورود به بهشت مى شود؟ و به دیگر سخن : بهشتیان چه ویژگى هایى در دنیا دارند؟ فایده و اثر مهم پى بردن به پاسخ این پرسش، فراهم آمدن زمینه عملى انسان براى نیل به این ویژگى ها است …

این ویژگى ها عبارتند از:
۱- معرفت خدا و پیامبر صلى الله علیه و آله واهل بیت علیه السلام

«…فانه من مات منکم على فراشه و هو على معرفة حق ربه و حق رسوله و اءهل بیته مات شهیدا و وقع اءجره على الله ، و استوجب ثواب مانوى من صالح عمله و قامت النیة مقام اصلاته لسیفه ..» ؛ … پس راستى چنین است که اگر یکى از شما در بستر خود در حالتى بمیرد که به حق پروردگار و حق پیامبر و اهل بیت پیامبر آشنا باشد، او شهید از دنیا رفته پاداش شهیدان را دارد و پاداش او در روز قیامت بر عهده خداوند متعال است ، و ثواب آن کار نیک که انجام آن را در دل داشته و قصد آن را نموده بود، خواهد برد و آن قصد او براى جنگیدن در راه خدا و انجام کار نیک جایگزین و جانشین از نیام بر کشیدن شمشیرش مى شود…

مقصود امام علیه السلام از قصد انجام کار، آن قصد و اراده اى است که اگر هنگام عمل فرا رسد انسان از انجام آن هیچ باکى نداشته باشد، و تنها موانع خارج از اراده و اختیار او باز دارنده او از آن کار باشد، چنین قصد و اراده اى صاحب خود را تا آنجا بالا مى برد که اگر در بستر خود و با مرگ معمولى نیز بمیرد در جایگاه شهیدان قرار خواهد گرفت . مشروط بر اینکه عارف به مقام خداوند و پیامبر صلى الله علیه و آله و اهل بیت علیه السلام باشد.

و در خطبه اى دیگر فرمود:

«…لا یدخل الجنة الا من عرفهم و عرفوه …» ؛ … در بهشت داخل نمى شود جز کسى که امامان را بشناسد و آنان امامان نیز او را بشناسند …» لطفآ برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                     ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 12 آبان 1391برچسب:, ] [ 15:57 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

محمد، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر می‌باشد. گرچه در تفسیر حدیث غدیر خم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. اهل سنت تنها اظهار نزدیکی پیامبر به علی و دوستی با او رامی‌دانند و اظهار خواسته اش که علی به عنوان پسر عمو و فرزند خوانده اش جانشین او در مسئولیت‌های خانوادگی اش پس از مرگ شود.

این واقعه و حدیث غدیر در کتاب های شیعه و بسیاری کتاب های اهل سنت نقل شده است. اولین منبع تاریخی که به این کتاب اشاره می کند یعقوبی مورخ شیعه در نیمه دوم قرن سوم هجری است و اولین آثار ادبی قابل تاریخ گذاری، مجموعه اشعاری از نویسندگان شیعه در قرن دوم هجری است. از حدود قرن دوم هجری واقعه غدیر خم بعنوان دلیل نویسندگان شیعه برای اثبات برحقی علی بر جانشینی محمد آمده است.
بریخواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 13:52 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

هفتم آبان روزی که با نام روز جهانی گراميداشت کوروش بزرگ  گزينش شده است، چرا که ٢هزا و ٥٠٠ سال پیش در چنین روزی، کوروش بزرگ به بابل اندر شد و فرمان بشر دوستانه‌اش را صادر کرد. فرمانی که در آن‌، همه‌ي انسان‌ها برابرند و در خور احترام. در اين فرمان آمده بود كه مردمان در گزينش دین و آیینشان آزادند. كوروش گفته بود كه همه در امان هستند و از او و سربازانش، ‌گزندي به مردم، به خانه و كاشانه‌شان و به نيايشگاه‌هايشان نخواهد رسيد.
کوروش بنيان‌گذار شاهنشاهي هخامنشیان به عنوان کشورگشایی بزرگ و فرمانرواي بزرگ‌ترین شاهنشاهي آن‌روز جهان، نه از آن روي كه سرزمين‌هاي بسيار به زير فرمانش بودند، بلكه به شوند(:دليل) رفتار بزرگ‌منشانه‌اي كه در برابر شکست‌خوردگان داشت در جهان نامور است. در زیر، سخن برخی ناموران جهان را درباره‌ی کوروش بزرگ آورده‌ايم:البته ادامه مطلب را باید در ادامه مطلب بخوانید.

                      ارسالی توسط => سینا

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:59 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

چرا پیرامون آتش تکان میخورد ؟ خب معلوم است چون در پیرامون آتش هوای گرم مدام در حال حرکت به سمت بالاست و هوای سردتر اطراف مدام جایگزین این هوا میشود . ضریب شکست نور در غلظت های مختلف هوا متفاوت است و هوای گرم و سرد هم غلظت و ضریب شکست متفاوتی دارند . بنابر این وقتی جریانی دایمی از هوای گرم رو به بالا وجود دارد که در میان هوای سرد تر در حرکت است . نور از دو محیط مختلف سرد و گرم که ضریب شکست های متفاوتی دارند عبور میکند و چون مرز میان این دو محیط در حرکتی مواج است , چیزی که به چشم ما دیده میشود , تکان خوردن محیط اطراف آتش است. 

                      ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر