آمار بازدید
بازدید امروز =>
باردید دیروز =>
بازدید هفته =>
بازدید ماه =>
بازدید سال =>
بازدید کل =>
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

 

 نوروز سال 1392

بر همگان خجسته باد

 

[ شنبه 1 فروردين 1392برچسب:1392,نوروز,تبریک,سال نو,تبریک سال نو,عید,تبریک سال 1392,تبریک سال نو (( 1392 )),, ] [ 14:31 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

1- مین خاکی => وقتی چنگیز خان به چین حمله کرد , چینی ها سر راه اورا مین گزاری کرده بودند .
2- مین دریایی => این یکی هم اختراع چینی ها بود وپس از آنها در انگلیس به ملکه الیزابت اول پیشنهاد شد .
3- تفنگ => مثل مین این یکی هم اختراع چینی ها بود . نخستین تفنگ های چینی ها درواقع , توپ های پرشده دستی پر شده با باروت و گلوله های فولادی بود .
4- گاز ها سمی => قرن پنجم پیش از میلاد  , در جنگ اسپارن علیه آتن , با آتش زدن چوب و قیر و گوگرد برای نخستین بار اختراع شد .
5- تانک => نخستین زره پوشان تاریخ در اروپا توسط یان زسکا در جنگ علیه پاپ مارتین پنجم اختراع شد .
6- موشک => این یکی هم مثل همه کاردستیهای باروتی به چین بازمیگردد .
7- نارنجک دستی => افتخار این یک سلاح مال خودمان است . ایرانیان نارنجک دستی وخمپاره را اختراع کردند . از خمپاره های دوره تیمور تا نارنجک های تخم مرغی شکل دمشی همگی حدود هفتصد سال پیش به دست ایرانان اختراع شدند .
8- مسلسل => چینی ها نخستین بار کمان مسلسل را ساختند که میتوانست در ههر ثانیه یک زوبین پرتاب کند .
9- اژدر => افتخار ساخت اژدر دریایی هم متعلق به ایران است . مهندسان جنگ در هفتصد سال پیش فکر اینجا را هم کرده بودند .
10- شعله افکن => در قرن هشتم میلادی دولت رو به انقراض روم شرقی در جنگ هایش با مسلمانان از این سلاح استفاده کرد ولی پیش از آنها دذر قرن چهارم پیش از میلاد , اسپارتی ها و آتنی ها اختراعش کرده بودند .

                       ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:22 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

هاراگیری

اصول بوشیدو مکتوب نبود ولی در طی قرن ها سینه به سینه و نسل به نسل حفظ شد ( کتاب « هاگا کوره » که در فیلم « گوست داگ » تبلیغ زیادی رویش میشود , یک اثر معاصر است که در قرن هیجدهم توسط یک راهب و از روی تعلیمات بوشیدو نوشته شد . ) فلسفه بوشیدو هفت فضیلت را برای برای یک سامورایی درنظر میگرفت که رسیدن به آنها غایت آرزوی یک مرد جنگجو بود . این فضائل شامل وفاداری , وظیفه شناسی , درست کاری , احترام , شجاعت , متانت و شرافت میشد .

در بین اصول بوشیدو , مهم ترین اصل شرافت است که از نگاه آن ها این طور تعریف میشد : یک سامورایی همیشه باید شرافتمندانه زندگی کند , شرافتمندانه بجنگد و شرافتمندانه بمیرد . طبق آموزه های بوشیدو بود که همیشه دو تا شمشیر با خودشان حمل میکردند ؛ یکی شمشیر بلند برای جنگیدن و کشتن دشمن بود و یکی شمشیر کوتاه ( شبیه خنجر ) برای کشتن خود بود . یک سامورایی واقعی در هنگام شکست خود را میکشت ( خودکشی در ژاپنی به معنای « هاراگیری » بود ) حالا چه این شکست در میدان نبرد باشد و چه در صورت عدم رعایت اصول بوشیدو . خودکشی سامورایی ها چنان مقام و ارج و قربی داشت که معمولآ یک سامورایی برای کمک به دوستش می ایستاد تا بعد از فروبردن شمشیر کوتاه در بدن , او با شمشیرش دوستش را یاری برساند ( او را بکشد ) .

هاراگیری سامورایی ها چنان با فرهنگ ژاپن گره خورده که حتی با وجود ممنوعیتش از سال 1873 باز در میان نظامیان و مردم ژاپن به عنوان نمادی از شرافت همچنان ادامه دارد . جالب این که بسیاری از سربازان شکست خورده ژاپنی در پایان جنگ جهانی دوم , دست به خودکشی به این سبک زدند تا به تسلیم شدن کشورشان در جنگ اعتراض کنند . در طی سال 2009 تا 2011 بود که وزیر دارایی ژاپن در طی یک رسوایی اخلاقی هاراگیری کرد . برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

ارسالی توسط => سینا و تینا

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:12 ] [ سینا و تینا ]

 

به نام خدا

پیدایش سامورایی ها

 آیین ها معمولآ پیش از هر چیزی به ایجاد تغییرات درونی در خود فرد می پردازند . یعنی بیشتر آنها این طوری هستند  . ولی در بین آیین های زنده و مرده دنیا یکی هست که اول به فرد آموزش میدهد که خودش را با اجتماع تطبیق دهد . نام آن آیین ( شینتو ) , آیین باستانی مردم ژاپن است . در آموزه های شینتو , بزرگترین فظیلت اطاعت از امپراتور و سایر رهبران جامعه است . کتاب کوجیکی که متن اصلی پیروان شینتو است , به جای شرح اصول تعلیمات و روش ها , شرح سلسله امپراتوری ژاپن است که از آفتاب به زمین آمده اند . ( این که نقش پرچم ژاپن , یک داره سرخ به نماد آفتاب است از همین جا آمده است .) شاید ژاپن تنها کشوری باشد که از قرن هفتم قبل از میلاد تا کنون یک سلسله پادشاهی به صورت موروثی بر آن حکومت میکنند و هیچ وقت کسی به فکر کودتا بر علیه امپراتور نیفتاده است . حتی در دوره ( شوگون ها ) که ارباب های محلی در عمل اداره کشور را به دست گرفتند , امپراتور سر جای خودش بود  و ارباب ها به نیابت از او حکم رانی میکردند .

همین دوره شوگونی و حکومت ارباب ها باعٍث پیدا شدن طبقه سامورایی ها شد . دوره فئودالی ژاپن که از قرن 12 تا 17 میلادی طول میکشید  , تقریبآ از هر نظر معادل قرون وسطی در اروپا است . در این دوره ارباب های محلی  ( به ژاپنی : دایمیو ) عملآ بر کشور حکومت میکردند و هر اربابی که میتوانست بر بقیه غلبه کند , در پایتخت آن دوران ( شهر کیوتو ) حکومت میکرد . به این ارباب قوی تر از بقیه ( شوگون ) میگفتند .

لازم به ذکر است که کارتون میتی کومان مربوط به همین دوره بود . میتی کومان , این بازرس کار کشته به دستور شوگون به صورت مخفیانه در سراسر کشور میگشت و سعی میکرد که سر از کار بقیه دایمیو ها در بیاورد .

شکل جغرافیایی خاص ژاپن  ( یعنی مجمع الجزیره ای بودن ) کاملآ در خدمت این ایده سیاسی بود . گاهی به صورت همزمان در ژاپن تا 200 دایمیو باهم حکومت میکردند . دایمیو ها برای حفظ قدرتشان در برابر کشاورزها و نیز دیگر ارباب ها , نیاز به نیروی نظامی داشتند . طبقه سامورایی ها از اینجا آغاز شد .

برای خواند ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

 

ارسالی توسط => سینا و تینا


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:2 ] [ سینا و تینا ]

                           به نام خدا

مس برای تعدادی از تمدنهای قدیمی ثبت شده، شناخته شده بود و تاریخ استفاده از آن حد اقل به ۱۰،۰۰۰ سال پیش می‌رسد. یک آویزه مسی، متعلق به ۸۷۰۰ سال قبل از میلاد در شمال عراق کنونی پیدا شد. نشانه‌هایی مبنی بر ذوب و خالص کردن مس از اکسیدهای آن مانند مالاکیت و آزوریت تا سال ۵۰۰۰ قبل از میلاد وجود دارد. در عوض اولین نشانه‌های استفاده از طلا تقریباً به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. مصنوعات مسی و برنزی که از شهرهای سومری و مصنوعات مصری که از مس و آلیاژ آن با قلع یافت شده تقریباً متعلق به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد هستند. در یکی از اهرام یک سامانه لوله کشی با مس پیدا شده که مربوط به۵۰۰۰ سال پیش است. مصریان دریافتند افزودن مقدار کمی قلع، قالب گیری مس را آسان تر می‌کند بنابراین آلیاژهای برنزی که در مصر کشف می‌شوند تقریباً قدمتی همانند مس دارند. استفاده از مس در چین باستان حداقل به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مربوط بوده و تا ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد در این کشوربرنز مرغوب ساخته می‌شده‌است. در نظر داشته باشید چون مس به راحتی برای استفاده و کاربرد مجدد ذوب می‌شود، دوران ذکر شده تحت تاثیر جنگها و کشورگشائیها قرار می‌گیرد. در اروپا مرد یخیOetzi، مردی که به دقت نگهداری می‌شود و متعلق به۳۲۰۰ سال قبل از میلاد است، تبری با نوک مسی در دست دارد که درجه خلوص فلز آن ۷/۹۹٪ می‌باشد. مقدار زیاد آرسنیک موجود در موهای او نشان دهنده سرو و کار او با پالایش مس می‌باشد.
استفاده ار برونز در مرحله‌ای از تمدن به قدری فراگیر بود که آن مرحله را عصر برونز می‌نامند. برنج برای یونانیان شناخته شده بود اما اولین بار بصورت گسترده توسط رومیان بکار رفت. به خاطر زیبایی درخشانش- بطوریکه در باستان برای ساخت آئینه از آن استفاده می‌شد -ونیزبه دلیل ارتباط آن با قبرس که مربوط به الهه بود، در اسطوره‌شناسی و کیمیاگری فلز مس با الهه‌های آفرودیت و ونوس پیوند دارد. در کیمیاگری علامتی را که برای مس در نظر گرفته بودند، علامت سیاره ناهید نیز بود.

                   ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:58 ] [ سینا و تینا ]

                          به نام خدا

 

نام : جی جین هی / 지진희 / Ji Jin-Hui

نام به چینی 
地進熙

حرفه : بازیگر

تولد ( به میلادی )  24/06/1971

تولد ( به شمسی )  3 تیر 1350

محل تولد : کره ی جنوبی

قد : 178 سانتی متر

وزن : 71 کیلوگرم

گروه خونی : B

ازدواج : خانم لی سو یون در سال 2004

آغار فعالیت : سال 2001

 جی جین هی متولد 24 جوان 1971  بازیگر اهل کشور کره جنوبی است . وی تاکنون در فیلم و سریال زیادی به ایفای نقش پرداخته که از جمله سریال می توان به 4 خواهر ، نامه عاشقانه ، جواهری در قصر ، روزهای بهاری ، نورافکن و مردی که نمی توانست ازدواج کند ، افسانه دونگ یی اشاره نمود و از جمله فیلم ها مسابقه جذابیت ، اچ ، باغ قدیمی و فرار از خانه است که وی را به شهرت و محبوبیت قابل توجهی در کشور کره جنوبی رسانده است . بازی او در افسانه دونگ یی آخرین کار بازی او بوده و پس از آن و در سال 2010 تا کنون هنوز در فیلم و سریالی بازی نکرده است و به نظر میرسد پس از یک دوره ی فعال و پرکار هم اکنون در تعطیلات به سر می برد . برای شما عزیزان یک محساحبه با وی نیز در ادامه مطلب قرار دادیم . 

خدارو سکر بالاخره تونستیم  آلبوم عکس ها جی جین هین رو آماده کنیم . لطفآ برای دیدم آلبوم روی لینک زیر کلیک کنید . تعداد عکس های این آلبوم 120 عدد است .

1abzar.ir/abzar/tools/slider2/slider2.php

همچنین برای خواندن مساحبه با جی جین هی میتوانید به ادامه مطلب بروید .

 

 

                   ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 23:39 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

این عقاب سر سفید پیش از گذراندن عمل جراحی پلاستیک نگاهی با غرور نداشت . بر خلاف بسیاری از مواردی که روز مره با آنها موجه میشویم , جراحی پلاستیک فقط برای زیبایی نیست , بلکه در بعضی موارد مسئله مرگ و زندگی است . این عقاب توسط یک شکاری زخمی شده بود و بخش بزرگی از منقارش را از دست داده بود . کارشناسان حیات وحش آن را آلاسکا پیدا کردند . آن هم در حالی که بسیار گرسنه بود و اگر کسی به دادش نمیرسید , از گرسنگی تلف میشد . عقاب سرسفید , تحت نظر سازمان پرندگان شکاری شمال شرق در آیداهو قرار گرفت و قرار شد که تیمی متشکل از چندین دانشمند , محقق , مهندس و حتی یک دندان پزشک برای مدل سازی و ساخت پروتز منقار اقدام کنند . منقار جدید این عقاب از پلیمر نایلونی ساخته شده است و با کمک آن , عقاب مغرور میتواند دوباره غذا بخورد , آب بنوشد و حتی پر هایش را تمیز کند .

عکس عقاب بعد از عمل

                     ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:30 ] [ سینا و تینا ]

                          به نام خدا

       

شهر شین یان در استان شان شی در کشور چین در فاصله 900 کیلومتری جنوب غربی بیجینگ قرار دارد . در نزدیکی این شهر تپه عظیمی از میان خاکهای زرد رود زرد سر بر آورده است . در زیر این تپه , مقبره نخستین امپراتور چین قرار دارد . در مارس سال 1974 میلادی , کشاورزان در 800 متری این نقطه مشغول کندن زمین برای رسیدن به آن بودند که به زیر زمینی خالی برخورد کردند . سپس , مجسمه جنگجویی در اندازه طبیعی که از گل پخته لعاب نخورده درست شده بود , پیش چشمانشان نمایان شد . آنها نمیدانستند که با چه کشف بزرگی رو به رو شده اند . کشاورزان بدون این که خود بدانند , دروازه نخستین امپراتوری چین را گشوده بودند . وقتی باستان شناسان حفاری ها را شروع کردند , به تدریج , هزاران مجسمه در اندازه طبیعی از خاک بیرون آمد . جنگجو ها , اسب ها و ارابه های گلی , همگی مشغول نگهبانی بودند و امپراتور در خوابی ابدی فرو رفته بود . 

این زیر زمین مستطیل شکل از شرق به غرب حدود 200 متر و از شمال به جنوب حدود 60 متر گستره دارد . مقبره در ارتفاع 5 متری سطح زمین قرار دارد . 3 متر نیز ارتفاع دارد . با ادامه حفاری ها مجسمه های منهدم شده بسیاری کشف شد . گویی بلافاصله پس از مرگ امپراتور , قبر دزد ها دالان های زیر زمینی را غارت و نابود کرده بودند . اما مجسمه ها دست نخورده و سلاح های زیادی نیز در آنجا وجود داشت . همچنینی انواع تیر و بقایای کمان های چوبی و قطعه هایی از شمشیر های دو لبه برنزی نیز در آرامگاه کشف شد . هنوز بسیاری از اسرار سربازان گلی روشن نشده است . تا کنون کار حفاری و مرمت اشیای آسیب دیده فقط در قسمتی از این منطقه صورت گرفته است و باستان شناسان همچنان میکوشند که با کمک بیل و قلم و برس های مخصوص , مجسمه های جدید را از تخریب نجات دهند . 

 

برای دیدن سای رعکس ها به ادامه مطلب بروید .

                                   ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 26 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:35 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

سیل یک پستاندار دریایی گوشتخوار است . آن را دست آموز می کنند  و در برخی از سیرکها برای نمایش بکار می گیرند . از سیل می خواهند که تا فلان عدد را بشمارد . سیل با چند بار دمیدن در یک بوق پاسخ درستی به این سوال می دهد.

به همین ترتیب دیده شده است که یک اسب آموزش دیده در پاسخ مربی خود که عددی را از حیوان می پرسد ، می تواند با کوبیدن های پی در پی پا بر زمین ، آن عدد را پر کند.

اگر کسی شاهد چنین صحنه هایی باشد شاید گمان برد که حیوانات قادرند اعداد ریاضی را بشمرند.

ولی حقیقت آن است که هیچیک از این حیوانات مفهوم عدد را درک نمی کند و از عهده شمردن آنها بر نمی آید. آنچه رخ می دهد این است که مثلا سیل یا اسب،پس از یک دوره آموزش یاد می گیرند که در چه موقع عملی را شروع و در چه هنگام آن را تمام کنند.از این رو با دریافت علامتی که به آنها یاد داده شده آن کار را آغاز میکنند و سپس با دریافت علامت دیگری از ادامه کار دست بر میدارند.

البته برخی حیوانات توانایی تشخیص اعداد کوچکتر را از اعداد بزرگتر دارند.ولی این به این معناست که اگر در برابر حیوان دو بسته غذا باشد حیوان ترجیح می دهد بسته بزرگتر را بردارد.

دانشمندان بر این باورند که برخی از پرندگان و حیوانات واقعا توان شمارش دارند.

در یک آزمایش با یک کبوتر چنین کردند:مرتبا در جلویش دانه نهادند(یعنی هر بار که دانه ای را برمی داشت ، دانه بعدی را در بشقابش می گذاشتند.کبوتر دانه ها را برمی داشت تا شش دانه ، اما دانه هفتم که به ته بشقاب چسبیده بود کبوتر را از برداشتنش منصرف کرد.

پس از این کبوتر همیشه تا دانه ششم را بر میداشت ولی دانه هفتم را نه.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این گونه تشخیص ، خود حاکی از یک شمارش واقعی است

                   ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 14:15 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

(( سحابی خرچنگ «یک تپ اختر»))

تپ اخترها (به انگلیسی: Pulsar)‏ ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می‌کنند و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می‌کنند. برخی از تپ‌اخترها نیز پرتوهای ایکس تابش می‌کنند. ستاره‌های نوترونی در حقیقت بقایای هستهٔ ستارهٔ منفجر شده‌ای هستند که حجم کوچک و چگالی بسیار بالایی دارند. برای نمونه تپ‌اختری به قطر ۲۰ کیلومتر ۱٫۵ برابر جرم خورشید را در خود جای داده‌است. تپ اخترها هنگام تولد دمایی در حدود چند میلیون درجه سلسیوس دارند و بلافاصله شروع به سرد شدن می‌کنند. نحوه و سرعت سرد شدن نیز به مواد تشکیل دهنده و چگالی آن‌ها بستگی دارد.

نحوهٔ رصد تپ اخترها

نخستین بار دو اختر شناس از دانشگاه کمبریج به نام‌های جاسلین بل برنر و آنتونی هیوش در اواخر سال ۱۹۷۸ تپ اخترها را به صورت منابعی رادیویی کشف کرد که با فرکانس ثابتی روشن و خاموش می‌شدند. اکنون ما پر نورترین این اجرام را تقریباً در هر طول موجی از نور رصد می‌کنیم. هنگام دوران تپ اخترها فواره‌هایی از ذرات با سرعت نزدیک به سرعت نور از قطبهای مغناطیسی آن‌ها به بیرون جریان دارد. این فوران‌ها باریکه‌هایی بسیار قوی از نور تولید می‌کنند. همانطور که در کرهٔ زمین شمال مغناطیسی و شمال واقعی با هم تفاوت دارند، به دلیل مشابهی محورهای چرخشی و مغناطیسی یک تپ اختر نیز در یک امتداد نیستند. اگر این قطبها در راستای دید ما باشند با چرخش تند، تپ اخترها به صورت تپ‌های منظمی دیده می‌شوند. همانند یک کشتی در اقیانوس که فقط درخشهای منظمی از نور ساتع شده از یک فانوس دریایی را می‌بیند.

تپ اخترها با پرتو ایکس

برخی تپ اخترها پرتوهای ایکس تابش می‌کنند.سحابی خرچنگ واقع در صورت فلکی خرچنگ یک نمونه قطعی از ستاره‌ای نوترونی است که در طی یک انفجار ابرنواختری شکل گرفته‌است و منبع عظیمی از پرتو ایکس است. تحقیقاتی که توسط ماهوارههای اشعه ایکس پیرامون ستاره‌های نوترونی صورت گرفته، حاکی از این است که در هر تپ اختر از دو نقطه اشعه ایکس گسیل می‌شود. ا.سطح ستاره چنان داغ است که از خود اشعه ایکس گسیل می‌کند.۲.ذرات باردار الکترو مغناطیسی که در میدان مغناطیسی تپ اختر وجود دارند هنگام حرکت در طول خطوط میدان از خود اشعه ایکس ساطع می‌کنند. نوع بسیار متفاوتی از تپ اخترها به وسیله تلسکوپهای پرتو ایکس در برخی دوتایی‌های پرتو ایکس دیده شده‌است. در این مورد، یک ستاره نوترونی و یک ستاره معمولی منظومه ای دو تایی را تشکیل می‌دهند. نیروی گرانش شدید ناشی از ستاره نوترونی ماده را از ستاره معمولی به سمت آن می‌کشد. در این فرآیند، که برافزایش نام دارد، ماده چنان داغ می‌شود که تابش پرتو ایکس تولید می‌کند. تپهای پرتو ایکس وقتی دیده می‌شوند که نقاط داغ ستاره نوترونی چرخان در امتداد خط دید ناظر زمینی قرار بگیرند.

                     ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:12 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر
cache01last1676793283