آمار بازدید
بازدید امروز =>
باردید دیروز =>
بازدید هفته =>
بازدید ماه =>
بازدید سال =>
بازدید کل =>
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

این مطلب مربوط به دزدان دریایی است . این 5 مورد از جالب ترین موارد دزدان دریایی میباشد . به شما پیشنهاد میکنم که حتمآ این مطلب را بخوانید :

1-تنها بازمانده

تنها دزد دریایی سرشناسی که توانست ثروت انبوهش را بردارد و فرار کند , هنری آوری بود . او که با غارت کشتی مغولی مشهور (( به نام = گنجی ساوایی )) معروف شده بود در سال 1696 ناپدید شد و روایات زیاد و متناقضی درباره مقصد او گفتند .

2-خود کشی از نوع راهزنی

پس از امضای پیمان آترچت , بسیاری از ملوانانی که دزدان دریایی بودند به نیرو های متحد فرانسوی , انگلیسی و دیگر متحدان پیوستند ویا از ترس مرگ از کشتی ها بیرون پریدند .

3-خاکسپاری

روش دفن کردن گنج های بزرگ , راه و رسم ویلیام کید بود که پس از اعدامش هیچکس نتوانست گنجینه های بزرگی را که او به خاک سپرده بود پیدا کند .

4-دزدان دریایی زن

دوتا از معدود زنانی که در میان دزدان دریایی بودند (( ماری رید )) و (( آن بانی )) بودند که در میان مردان کشتی راکهام سرخ پوش , راهزنی میکردند و پا به پای آنها بیرحمی و شقاوت به خرج میدادند .

5-دزدان دریایی در موج رومانتیک

در موج رومانتیک کهدورهای از هنر در اروپا بود . داستان های دزدان دریایی در ادبیات , موسیقی و نقاشی روایت شد . رمان جزیره گنج اثر روبرت لوئیس و کتاب پیترپن اثر ام بری از جمله آنهاست .

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, ] [ 21:4 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

کِرمچاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضا و زمان است.

کرمچاله‌ها ساختارهای فضازمانی پل مانندی هستند که دو گسترهٔ جدا از یک فضازمان یا دو فضازمان جدا از هم را به یکدیگر پیوند می‌دهند. کرمچاله‌ها مسافت و زمان بایسته برای رسیدن از یک نقطه به نقطهٔ دیگر را کوتاه و آسان می کنند.

WormHole.gif

برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, ] [ 12:59 ] [ سینا و تینا ]

 

به نام خدا

1-نصب ابزار الکسا alexa toolbar

خودتون این toolbar الکسا را نصب کنید و از دوستان و دیگران هم بخواهید.

۲-معرفی سایت به alexa

به وب سایت الکسا رفته و با ایجاد یک حساب کاربری وب سایت خودتونو معرفی کنید.

۳-ابزارک یا افزونه الکسا

فقط بازدید هائی که از طریق سیستم الکسا قابل محاسبه باشند مد نظر قرار میگیرند بنابراین ابزارک یا افزونه الکسا برای وبلاگ خودتون نصب کنید.

۴-از وب مستر های حرفه ای لینک بگیرید

معمولا این افراد خودشون toolbar الکسا رو دارند پس خوبه که از وبلاگ و وب سایت این افراد ترافیک و لینک بگیرید.

۵-دادن لینک به الکسا

در منوهای خود یا در یک جایی یک لینک به وب سایت الکسا بدین خوبه براتون !

۶-نوشتن review سایت در الکسا توسط کاربران

از کاربران خود بخواهید یک review در وب سایت الکسا برای وب سایت شما بنویسند و نظره خودشونو بگن.

۷-گرفتن بک لینک از سایت های دیگر

با تبادل لینک یا نوشتن مقاله و نظر در انجمن ها و دیدگاه های وب سایت ها لینک وب سایت خود را قرار داده.

۸-وب سایت را به روز نگه دارید

سعی کنید هر چند وقت یکبار یک مطلب در سایت خود قرار داده و اونو به روز نگه دارید.

۹-مطالب با کیفیت

سعی کنید مطالب خوب و با کیفیتی بنویسید همچنین اصلا هیچ مطلبی کپی نکنید.

۱۰-به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

این امکان را فراهم کنید تا بازدیدکنندگان مطالب و نوشته ها رو در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر share کنند.همچنین خودتونم هم اینکارو انجام بدید.

برای خواندن 20 روش دیگر روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:30 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

«ذوالفَقار» واژه‌ای عربی به معنای «صاحب فقرات» است. فقره خود به معنای مهره کمر است. گفته‌شده‌است چون بر پشت این شمشیر خراش‌های پست و هموار بوده، آن را بدین نام خوانده‌اند.

عموماً پنداشته می‌شود که ذوالفقار دارای دو تیغه یا دو زبانه بوده، اما به قول دهخدا «این گمان بر اصلی نیست» و تنها ابن شهر آشوب در کتاب المناقب، ذوالفقار را شمشیری دوشاخه دانسته‌است.

در برخی منابع، این شمشیر با گودی‌های کوچک تزئینی و با تیغه‌ای دارای شیاری بلند و باریک از کنار دسته تا نوک که شیارهایی باریک از آن به طرف سوی نوک شمشیر داشتهتوصیف شده‌است. همچنین در حدیثی منتسب به جعفر بن محمد، امام ششم شیعه دلیل نامگذاری آن شباهت شیارهایش به مهره‌های کمر است.در حدیثی منتسب به محمد بن علی، امام پنجم شیعه در بحارالانوار درباره دلیل نامگذاری این شمشیر آمده‌است: «زیرا علی علیه‌السلام با شمشیر ذوالفقار به هیچ کس ضربتی نزد، مگر اینکه او را در دنیا از خانواده و زن و فرزندانش جدا کرد و در آخرت او را از بهشت جدا ساخت.»

                رسیدن ذوالفقار به دست علی بن ابی‌طالب

                    

درباره این که این شمشیر چگونه به دست علی رسید، نظرات مختلفی وجود دارد. در حدیثی منسوب به علی بن موسی الرضا آمده‌است که جبرئیل، آن را با خود از آسمان آورده‌است. مجلسی از مناقب نقل می‌کند که آیه ۲۵ سوره حدید* اشاره به این امر دارد.

نظر دیگر که در بحارالانوار آمده‌است، ذوالفقار یکی از هدیه‌های بلقیس به سلیمان است که به دست علی می‌رسد.

در نظر مشهورتر که در لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ معین یادشده، ذوالفقار از آن منبه ابن الحجاج و یا از آن عاص بن منبه بود که در جنگ بدر علی او را کشت و شمشیرش را به محمد داد. یک سال بعد در جنگ احد، هنگامی که شمشیر علی شکست، او از محمد شمشیر خواست، و محمد ذوالفقار را بدو داد، که علی با آن از محمد دفاع کرد و دشمن را عقب راند. بنا بر تاریخ طبری و سیره ابن هشام در این هنگام ندایی شنیده شد که می‌گفت: «لا فتی الا علیّ لا سیف الاّ ذوالفقار» (هیچ جوانمردی جز علی و هیج شمشیری جز ذوالفقار نیست) پیامبر گفت: «این صدای جبرئیل است». در کتاب‌های الارشاد شیخ مفید و الأمالی شیخ طوسی، با ذکر سند از جعفر بن محمد این حدیث یادشده، اما نام فرشته در آن به جای جبرئیل، «رضوان» است. سمعانی و ابن بطّه نیز همین حدیث را ذکر کرده‌اند، با این تفاوت که در جنگ بدر رخ می‌دهد.

 

                      ذوالفقار پس از علی بن ابیطالب

بنا بر من‌لایحضره‌الفقیه، پس از علی، ذوالفقار به پسرش حسن ابن علی، و سرانجام به حجت ابن حسن ارث رسید. در روایات است که مهدی موعود در هنگام ظهور آن را به همراه خواهد داشت.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:21 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

داموکلس (به یونانی: Δαμοκλῆς, Damoklē̂s)‏ شخصیتی در حکایت اخلاقی است و اغلب به ماجرای شمشیر داموکلس که متعلق به فرهنگ یونان باستان است اشاره دارد.

شمشیر داموکلس قبل ازاین‌که حدود قرن چهار قبل از میلاد، به داستان‌های اساطیری یونان بپیوندد، در واقع افسانه‌ای با قدمت زیاد است. ریشه و منشاء بعضی حکایات را نمی‌شود دقیقاً مشخص کرد ولی می‌شود گفت این حکایت برمی‌گردد به زمانی که انسان از آن‌جا که “انسان” است و خطاکار، نیاز به “دست بالای دست” را احساس کرده است.

داموکلسی که در تمثیل آمده، درباری خوش زبان و چاپلوسی بوده در دربار جبّاری بنام دیونیزوس دوّم پادشاه سیراکوز در قرن چهارم قبل از میلاد. او ادعا می‌کرد که پادشاه، از نظر قدرت و صلاحیّت ادارهٔ مملکت، واقعاً مردی خوشبخت و موفق است. پادشاه به او (دموکلس) پیشنهاد کرد تا یک‌روز جایشان را باهم عوض کنند. هدف پادشاه این بود که دموکلس بتواند شخصاً این خوشبختی را تجربه کند. شامگاه در دربار مجلس شام و ضیافتی ترتیب دادند. دموکلس درآن مجلس ازاین‌که شاهانه از وی پذیرائی می‌شد احساس رضایت و شعف فراوان می‌کرد.

تنها در لحظات پایان شام و ضیافت بود که دموکلس متوجّه شد شمشیر تیزی درست بالای سرش با تار موئی از دم اسب آویزان است. بلافاصله با دیدن شمشیر، طعم خوش غذا و لذت حضور پسرکان زیبا در دهان و نظرش از بین رفت و بقول معروف آن‌چه خورده بود در دهانش زهرمار شد! وی با دست‌پاچگی از جا برخاست و از پادشاه درخواست کرد به وی اجازه داده شود تا مجلس را ترک کند و در همان حال گفت: هیچ‌وقت آرزو نخواهد کرد چنین خوشبخت باشد.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:18 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

یک شمشیر ساسانی

شَمشیر یک سلاح سرد است که از یک تیغه بلند و لبه‌تیز و یک دسته تشکیل شده‌است.

پیرامون واژه

شمشیر در فارسی میانهٔ هم به همین صورت (با یای مجهول) بوده است.

واژهٔ schimitar انگلیسی (و معادل‌هایش در زبان‌های اروپایی) نیز برگرفته از این واژه و به معنی نوعی شمشیر خمیده‌اند.

جنس شمشیر

در خاور قدیم برای ساخت شمشیر از سه نوع فلز به نام‌های نرم‌آهن (آهن نرم)، شاپورگان (آهن سخت) و پولاد آمیخته بهره می‌گرفتند. پولاد گوهردار که برای شمشیرسازی نیز استفاده می‌شد روهینا نام داشت. به ابزار ساخته‌شده ازر روهینا، روهنی می‌گویند.

نمونه شعر از مسعود سعد سلمان:

نعل اسبان شد آنچه نرم‌آهن
تیغ شاهان شد آنچه روهیناست

انواع شمشیر

معروفترین انواع شمشیر :

  • شمشیر فارسی
  • شمشیر خراسانی
  • شمشیر سلمانی
  • شمشیر عراقی
  • شمشیر هندی
  • شمشیر منصوران
  • شمشیر یمنی
  • شمشیر سلیمانی
  • شمشیر دمشقی
  • کاتانا
  • شمشیر سوءدی
  • شمشیر بریتانیایی
  • شمشیر چینی

شمشیر دمشقی

وقتی نام شمشیر عربی به گوش می رسد ناخودآگاه نام شمشیر دمشقی ‏ به زبان می آید چرا که بسیاری از نام آوران و قهرمانان عرب با این شمشیر توانسته اند فتوحات بسیاری به همراه آورند. شمشیر در نزد اعراب وسیله زیبایی و تزیین نیست بلکه وسیله ای است برای جنگ و نشان افتخار و عزت و شرافت با این حال تا جایی که ممکن بوده جدا از محکم ساختن شمشیرها بر زیبایی هنری آن نیز دقت شده است.شمشیر عربی به چهار نوع تقسیم می شود: نصل (نیزه دار) مقبض (دسته دار) غمد (غلاف دار) و حمائل. اعراب نسب شمشیرهای نصل را به هند می رسانند که توسط غربی ها به دمشق رسیده است. این شمشیر از فولاد آب دیده به دو شکل فولاد سخت و فولاد نرم ساخته می شود. رنگش نیز سیاه است و انواع مختلف دارد سیاه روشن سیاه خراسانی و سیاه شامی.اسلحه سازان عرب و فارس و روم همواره در طول تاریخ بر این باور بوده اند که در پس ساخت شمشیر دمشقی رازی است و همیشه سعی می کردند با تقلید از این شمشیر شمشیرهای خوبی بسازند. اسلوب و نحوه ساخت شمشیر دمشقی تنها از پدر به پسر منتقل می شد و به همین دلیل سال های سال ساخت این نوع شمشیر از عجایب به شمار می رود. فیاض سلیمان السیوفی ۴۳ ساله و یکی از مشهورترین سازندگان شمشیر دمشقی که از اجداد خود ساخت این نوع شمشیر را یاد گرفته می گوید: خانواده ما همیشه شمشیر دمشقی را از طلا و مس می ساخته و طریقه ساخت شمشیر را تنها به فرزندان خود می آموخته است تا شکل همگانی پیدا نکند. وی پسری هشت ساله دارد. می گوید: نمی دانم که دوست داشته باشد این هنر خانوادگی را بیاموزد به همین دلیل سعی دارم شمشیر سازی را به برادرم یاد بدهم. وی می افزاید: شمشیر دمشقی شمشیر فرماندهان و امراء بوده و به همین برندگی و استحکامی که داشت از شهرت ویژه ای برخوردار بود. قیمت هر شمشیر دمشقی بیش از ۳۰۰ هزار لیره سوری (۶ هزار دلار) است.

اخیراً مجله علمی نیچر به نقل از دانشمندان آلمانی بیان کرده است که شمشیرهای معروف دمشقی که در جنگهای صلیبی توسط مسلمانان مورد استفاده قرار می گرفته است حاوی رشته هایی از نانو لوله های کربنی است که مسبب استحکام بالای آن بوده است.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 15:28 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

امپراتوری کوش از سال 1070 پیش از میلاد تا سال 350 میلادی در منطقه ای که آنرا سودان می نامیم , حکومت میکرد . اطلاعات ما از این امپراتوری زیاد نیست اما مدارکی وجود دارد که میگوید در سال های پایانی نوع حکومت پادشاهی بوده است . این امپراتوری نیز چند حکومت کوچک تر منطقه را تحت کنترل داشته است و شرایط را به گونه ای کنترل میکرده که در آن منطقه از قدرت خود حفاظت کند . در عین حال , در جنوب نیز قلمروع خود را گسترش میداد و زمین هایی را که میشد از آنها الوار به دست آورد , تصرف میکرد . چون الوار منبع مهمی برای امپراتوری بود اقتصاد امپراتوری کوش به شدت به تحارت طلا و آهن بستگی داشت . برخی شواهد میگوید امپراتوری از سوی قبایل بیابانگردمورد هجوم قرار گرفت  اما عده از محققین حدس میزنند وابستگی شدید آن به آهن موجب قطع درختان و جنگل زدایی شد . وزمانی که چوب مورد نیاز کوره های آهن وجود نداشت , مردم شهر ها را ترک کردند و به مناطق دیگری رفتتند . در واقع امپراتوری کوش به دلیل از بین بردن سرزمین خود فروپاشید و قدرت مندی و ضعف آن به یک صنعت وابسته بو د.

ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 23:41 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

از روزگاران کهن ، داستان ظهور مصلح در آخر الزمان ، مسئله ای اساسی و قابل توجه بوده است . اصولاً " فتوریسم " یعنی اعتقاد به دوره آخر الزمان و انتظار ظهور منجی ، عقیده ای است که در ادیان آسمانی اعم از یهودیت ، زردشتی ، مسیحیت و مدعیان نبوت عموماً و دین مقدس اسلام خصوصاً ، به مثابه یک اصل مسلم قبول شده و برخی گفته اند که حتی در آثار مصر قدیم نیز در این باره کلماتی آمده است .

ادامه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید .

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:28 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- چیست آن پادشاه هفت اقلیم , با هزاران سوار میگردید ناگهان یک سوار زرد نقاب , آمد و فوج ( گروه ) شاه را درپیچید ؟

2- اژدری دیدم که او چهار شاخ اندر سر است , بر سر هر شاخ او سه دختر افسونگر است , بر سر هر دختری بنشسته باشد سی پسر , هر پسر را بیست و چهار فرزند دیگر در خور است ؟

3- دختری چهارده ساله بالغ شود چون به سن سی رسد کودک شود ؟

4- یک جفت کبوتر اند , جفت اند ولی ز هم جدایند , پرواز کنند گرد عالم , از کالبدشان ( بدنشان ) بیرون نیایند ؟

5- آن چیست که از میان آب میگذارد ولی خیس نمیشود ؟

6- آن چیست که نمیتوانید ببینیدش , یا بچشیدش , یا با دستتان لمسش کنید ,ولی برای همه لازم است و همه جا هست ؟

7- نه دست دارد نه پادارد , از همه جا خبر دارد ؟

8- آن چیست که تا آسمان نگرید , اشکش روان نمیشود ؟

9- آن چیست که نه دست دارد و نه پا , در در همه جای زمین هست و نمیرود به هیچ جا ؟

10- آن چیست که نه دست دارد نه پا , نه استخوان دارد و نه گوشت , ولی همیشه راه میرود و هیچ وقت هم خسته نمیشود ؟

برای دیدن جواب چیستان ها باید به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, ] [ 16:15 ] [ سینا و تینا ]

                                به نام خدا

 

شايد براي ما غافلگيركننده باشد اگر بدانيم در گستره‌ي سياسي ايران باستان، بانكي وجود داشته است كه عمليات آن در بنياد، تفاوت چنداني با كارهاي بانكي امروز نداشته است.
گشوده شدن «ليدي» و «ميان‌رودان»(بين النهرين) به دست كوروش، بي‌درنگ اوضاع اقتصادي ايران را دگرگون كرد. «ليدي» در ضرب سكه نوآور شناخته مي‌شد و «ميان رودان» بزرگ‌ترين بارانداز كالاي بازرگاني جهان باستان از «سند» تا «مديترانه» بود.
كهن‌ترين بانك شناخته شده در گستره‌ي فرمانروايي ايرانيان با مركزيت شهرهايي مانند «هگمتانه» و «پاسارگاد» و «بابل» و «سارد» كه در زمان كورش، قلمرو ايران را تشكيل مي‌داد، بانك «اگيبي و پسران» بود.
پيشتر هم در «ميان‌رودان» مركزهاي اقتصادي وجود داشت كه كارهاي مالي معبدها را انجام مي‌دادند. در آن جا نخست وام مي‌دادند و براي وام، گروي درخور توجهي، مانند زمين كشاورزي يا برده، در اختيار مي‌گرفتند، اما تا آن زمان تنها كاهنان و حكمرانان به كار بانكداري و پول مي‌پرداختند.

                         ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:5 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر
cache01last1676793283