آمار بازدید
بازدید امروز => 20
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 35
بازدید ماه => 2421
بازدید سال => 5547
بازدید کل => 42033
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

محققان میگویند که ویجر 1 هفته گذشته وارد یه بخش عجیب و غریب و غیر منتظره از فضا شده که در واقعیت بخشی از منظومه شمسی است . این فضاپیما بدون سرنشین در سال 1977 / 1356 به فضا پرتاب شد و از سال گذشته تصور میشد که از منظومه شمسی خارج شده است . اما مطالعه جدیدی نشان میدهد که این طور نیست و این سفینه هنوز از هلیوسفر یا حباب خورشیدی عبور نکرده است . هلیوسفر یا حباب خورشیدی یا خورشید سپهر منطقه ای است که مرز های منظومه شمسی را مشخص می کند و ذرات باردار باد های خورشیدی هنوز در ان قدرتمند هستند . بعد از ورود ویجر به این منطقه در سال گذشته , هرچند میزان ذرات خورشیدی با منبع غیر خورشیدی افزایش یافته اما جهت میدان مغناطیسی هنوز تغییر نکرده و از این جهت این منطقه جدید که تا پیش از این دانشمندان وجود ان را پیش بینی نمی کردند , بزرگراه مغناطیسی نامگذاری شده است . ویجر یک 40 هراز سال دیگر از فاصله 1/6 سال نوری ستاره گلیس 445 در صرت فلکی زرافه عبور خواهد کرد .

 

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, ] [ 20:56 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

گروهی از بچه های مدرسه که به دیدن باغ وحش دالاس رفته بودند , با مسخره کردن یک گوریل این حیوان را از کوره به در کردند و خشمش را برانگیختند .

در فیلم گرفته شده , در ابتدا گوریل بسیار خونسرد و ارام به نظر میرسد و دارد در قفس خود راه میرود و دارد از نور خورشید لذت میبرد اما کودکان بازیگوش دست از سرش برنمیدارند و با شکلک در آوردن مدام فریاد میزنند :(( تو چه قدر زشت و بد ترکیب هستی ! )) و یکی از بچه ها با ضربه زدن مشت به سینه اش ادای گوریل را در می آورد . گوریل بیچاره که زیر چشمی به بچه ها نگاه میکرد , لحظه به لحضه برعصبانیتش افزوده میشد , چنان از کوره در رفت که ناگهان به سمت شیشه قفس حمله کرد و با یک عربده وحشت ناک همه بچه ها را شوکه کرد و به این صورت اعتراض خود را نسبت به رفتار آنها نشان داد . تصاویر فیلم ها گرفته شده هم نشان میدهد که در دنیای حیوانات نیز همچون انسان ها درک و فهم بسیار زیادی وجود دارد و یک حیوان نیز همچون انسان از تمسخر و تحقر چندان خوشش نمی آید . پس از  واکنش سریع و پر از خشم گوریل تمامی بچه های مدرسه از ترس به عقب پریدند و از پشت شیشه قفس گوررریل دور شدند . پانها حتی تصورش را هم نمیکردند که گوریل بتواند این چنین پاسخی به رفتار زشت آنها بدهد .

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 14 تير 1392برچسب:, ] [ 3:57 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

http://www.nastaliqonline.ir/NastaliqOnline.ir.aspx?7054.5662262

عید نیمه شعبان و سالروز تولد منجی عالم مبارک

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ] [ 2:0 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

کمیته فرهنگی انجمن شوتوکان wskf استان اصفهان در اقدامی جالب و بی نظیر در نظر دارد اولین نشریه تخصصی کاراته را به صورت فصل نامه به جامعه کاراته وعموم ورزش دوستان و ورزش کاران تقدیم نما ید.

در مصاحبه اختصاصی با آقای جواد محمدی مدیر مسئول نشریه ایشان هدف از نشر این فصل نامه را شناساندن فرهنگ کاراته به جامعه دانست .

وی افزود برای انتخاب نام برای این نشریه به جمع بندی نهایی نرسیده و در تلاشیم تا نامی پر محتوا و مرتبط با کاراته را برگزینیم
ایشان در پاسخ به این سوال که همکارانتان صرفا کاراته کار هستند! گفت : در نشست با افراد خبره در زمینه خبر و مطبوعات به این نتیجه رسیده ایم که با فراخوان در میان کاراته کاران استعدادها یی در این زمینه را شناسایی و همکاری خود را به صورت تخصصی گسترش دهیم .
در همین راستا آقای مجید نظارتی زاده که سابقه خبر نگاری و کار با مطبوعات رادارد را به عنوان سر دبیر نشریه و کلیه کاراته کاران را به عنوان خبر نگار و عکاس افتخاری برگزیدیم .
در پایان جمله را برای انتشار در این فصل نامه بیان نمود و از عزیزان کاراته کار خواست تا جمله زیر را کامل نموده و به رایانامه JM.KARATE2@GMAIL.COM ارسال نمایند .
از کاراته یاد گرفتم که ..........

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, ] [ 12:33 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

من سرم توی کار خودم بود

 

 

.................................................................................

 

بعد یه روز یه نفرو دیدم

 

 

..........................................................................................

 

اون این شکلی بود

 

 

..............................................................................................

 

ما اوقات خوبی با هم داشتیم

 

 

من یه کادو مثل این بهش دادم

 

 

.........................................................................

 

وقتی اون کادومو قبول کرد من اینجوری شدم

 

 

...................................................................................

 

ما تقریبا همه شبها با هم گفت و گو میکردیم

 

 

.......................................................................................

 

وقتی همکارام من و اونو توی اداره دیدن اینجوری نگاه میکردن

 

 

......................................................................................................

 

و منم اینجوری بهشون جواب میدادم

 

 

..........................................................................................................

 

اما روز ولنتاین اون یه گل رز مثل این داد به یه نفر دیگه

 

 

.........................................................................................................

 

و من اینجوری بودم

 

 

..................................................................................................

 

بعدش اینجوری شدم

 

 

...............................................................................................

 

احساس من اینجوری بود

 

 

...............................................................................................

 

بعد اینجوری شدم

 

 

..................................................................................................

 

بله….آخرش به این حال و روز افتادم

 

 

................................................................................................................

 

پدر عاشقی بسوزه

ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 1 تير 1392برچسب:, ] [ 16:59 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

این پرنده در زبان فارسی نام های زیادی دارد . هدهد به خاطر صدای او و شانه به سر به خاطر کاکل شبیه به شانه روی سر او برایش انتخاب شده اند . یکی دیگر از نام های او پوپک است که آن هم از آواز این پرنده گرفته شده است . مرغ سلیمان هم نامی است که به خاطر به نقش او در داستان حضرت سلیمان و ملکه سبا اشاره دارد . در قرآن کریم , سوره نمل , میتوانید این داستان زیبا و جذاب را از زبان خداوند بخوانید و لذت ببرید . در کتاب منطق الطیر از فریدالدین محمد عطار نیشابوری , عرف و شاعر نامدار قرن ششم هجری , هدهد مرغی خرد مند و راهبر دیگر مرغان به سوی سیمرغ است . در این داستان هدهد مقام مرشد و راهبر را دارد و سیمرغ نماد خداست . پرنده ها برای رسیدن به سیمرغ باید از هفت مرحله سخت عبور کنند . اما هر بار تعدادی از آنها در راه میماند . تا اینکه سرانجام 30 مرغ به مقصد میرسند و در میابند که سیمرغ خود آنها هستند . طبق داستان عطار بعد از آنکه هدهد رهبری مرغان را به سوی سیمرغ عهده دار شد , تاج (( کاکل )) فعلی را روی سرش گذاشتند .

جمله او را رهبر خود ساختند

                                    گر همی فرمود سر می باختند

هدهد هادی چو آمد پهلوان

                                   تاج بر فرقش نهادند آن زمان

برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, ] [ 8:57 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

در مارس 1993 , ستاره شناسان یوگن شومیکر , کارولین شومیکر و دیوید لوی سنگی را نزدیک به مشتری کشف کردند . سنگی که بعد ها شومیکر - لوی  9 نام گرفت , احتمالآ یک بار به دور خورشید چرخیده و سپس توسط گرانش سیاره مشتری به سمت این سیاره کشیده شده است . زمانی که این سنگ کشف شد , خرد و 21 تکه شده بود . احتمالآ تکه تکه شدن آن به هنگام نزدیک شدن به مشتری رخ داده است .

محاسبات انجام شده بر اساس مکان و شتاب سنگ نشان داد که در ژوئیه 1994 این تکه ها با مشتری برخورد خواهند کرد . دانشمندان امیدوار بودند که با مشاهده این برخورد نکات جدید زیادی درمورد برخورد سنگها آسمانی با سیارات به دست آورند .

همه ستاره شناسان تلسکوپ های خود را در تاریخ مشخص شده به سمت این سیاره نشانه رفتند . حتی تلسکوب بزرگ و قدرتمند هابل که در بالای جو زمین قرار دارد هم به سمت این سیاره نشانه رفت . همگی منتظر رصد صحنه برخورد بودند . تکه سنگ ها در منطقه ای که در پشت به زمین و تلسکوپ هابل بود به سیاره برخورد کردند . البته با گذشت کمتر از نیم ساعت , به دلیل گردش وضعی سریع مشتری , محل اصابت برای همه قابل رصد شد . دانشمندان قطر بزرگترین تکه سنگ را بین 0/5 تا 4 کیلومتر تخمین زدند . این برخورد به طور مستقیم از روی گالیئو که 240 میلیون کیلومتر با مشتری فاصله داشت , قابل روئیت بود . اما ایرادی به بخش های خاصی از این سفینه وارد آمد توانایی آن در ضبط و ارسال اطلاعات را به شدت کاهش داد .

این برخورد احتمالآ به دلیل فشار زیاد , حرارت و پخش شدن سریع گازهای اتمسفر , منجر به وقوع انفجار های بزرگی شد . این انفجار این انفجار ها ذرات غبار را در منطقه ای وسیع , بزرگتر از قطر زمین  , پراکنده ساختند . این مواد به تدریج در منطقه ای تیره و کدر از مواد پخش شدند و و برای ماه ها در بالای اتمسفر مشتری باقی ماندند . اگر چنین برخوردی با زمین ایجاد میشد غباری را ایجاد مینمود که میتوانست زمین را سرد و برای مدت ها تاریک کند . به یان صورت نسل بیشتر گونه های زیستی در زمین از  جمله انسان ها و حیوانات منقرض میشد .

ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, ] [ 16:16 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

برد غرور آفرین تیم ملی ایران را به تمام ایرانیان سراسر جهان تبریک میگیم . ان شا الله در جام جهانی هم موفق ظاهر بشیم.

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:34 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

برای قرن ها منشآ رود نیل یکی از اسرار آمیزترین معماهای روی کره زمین به شمار میرفت . مورخان و جغرافی دانان و طبیعت دانان فراوانی بخ سودای کشف سر آغاز نیل به قلب آفریقا رفتند ولی کمتر کسی توانسط زنده از انجا بیرون بیاید . هرودوت در قرن پنجم پیش از میلاد قدیمی ترین سند را درباره کنجکاوی برای دانستن سر آغاز رود نیل به جا گذاشته است . او در کتاب تاریخ خود نظریات مختلفی درباره منشا نیل به میان آورده است , مهم ترین آنها منشا نیل را به لیبی نسبت میدهد . سپس رومی ها به دنبال منشآ رود نیل گشتند . پلینی بزرگ (( قرن نخست پیش از میلاد )) اعتقاد داشتند منشآ نیل در مراکش است .

این توهم تا قرن 19 باقی ماند تا اینکه چندین گروه اروپایی تصمیم به کشف منشا نیل گرفتند . سال 1875 هنری مورتون استنلی , روزنامه نگار و کاشف آمریکایی - ولزی ثابت کرد که نیل از دریاچه ویکتوریا سرچشمه میگیرد .

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, ] [ 12:3 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

محققان روس به لاشه یک ماموت دست یافته اند که به خاطر شرایط یخ زدگی به خوبی حفظ شده است و خون داخل رگ های آن هم در شرایط طبیعی حفظ شده است . آنها حالا مشغول بررسی قسمت های مختلف بدن این جاندار عظیم الجثه و منقرض شده هستند و البته از همه مهم تر خون تازه ای است که در رگ های این مامونت کشف شده است . بقایای این ماموت ماده در منطقه ای به نام یا کوتیا در سیبری کشف شده و احتمالآ چیزی بین 10 تا 15 هزار سال یعنی مقارن پایان عصر یخبندان و پس از گرفتار شدن در یک باتلاق , جان خود را از دست داده است . خون این ماموت با قرار گرفتن در دمای حداقل منفی 17 درجه در طول هزاران سال یخ نزده و به راحتی و با سرنگ از بدن این جاندار خارج شده است . این نمونه خون یخ نزده کمک زیادی برای شبیه سازی این جانور منقرض شده به محققان خواهد کرد . سیمون گریگوریکف , مدیر موزه اماسوف که ماموت به انجا منتقل خواهد شد , گوشت این ماموت بسیار تازه بوده و در بعضی نقاط گوشت تازه رنگ قرمز داشته است . او میگوید جالب تر این است که خون این حیوان با وجود قرار گرفتن در یخچال های زیر صفر موزه یخ نزده و به طور مایع باقی مانده است . بنابر برخی فرضیه ها خون ماموت ها خواصی داشته که از یخ زدن آنها جلوگیری میکرده است و حالا تحقیقات بیشتر ایت تئوری را تایید خواهد کرد . مقامات و محققان از اضهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرده اند , اما مدیر موزه گفته است استفاده برای شبیه سازی و مطالعه درباره علت یخ نزدن این خون از مهم ترین کارهای تحقیقاتی آینده روی این نمونه هاست . در حال حاضر در چند تحقیق جداگانه محققان در حال شبیه سازی و بازگرداندن ماموت ها هستند .

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ] [ 1:17 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر