آمار بازدید
بازدید امروز => 4
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 13
بازدید ماه => 1978
بازدید سال => 3090
بازدید کل => 39576
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

نوروز سال 1396

بر همگان خجسته باد

 

[ دو شنبه 7 فروردين 1396برچسب:1396,نوروز,تبریک,سال نو,تبریک سال نو,عید,تبریک سال 1396,تبریک سال نو (( 1396 )),, ] [ 1:40 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

دیروز (( 23 اسفند 1395 )) تولد 5 سالگی وبلاگ بود و امروز ما وارد ششمین سال فعالیت وبلاگ شده ایم . به طور کلی برای عیدی امسال و همچنین کادوی تولد وبلاگ برنامه های هیجان انگیزی داریم اما متاسفانه به خاطر گرفتاری ها رونمایی رسمی از آنها به امید خدا در تیر ماه 1396 انجام خواهد شد .

با این حال یک بخش از آن را به عنوان کادوی تولد وبلاگ ، اکنون رونمایی میکنیم :

ما کانال تلگرام وبلاگ را افتتاح کردیم .

فعلآ (( تا تیر ماه 1396 )) فقط در آن اخبار وبلاگ و درون مایه مطالب تازه نوشته شده را میگذاریم .

آدرس کانال تلگرام وبلاگ t.me/Sina10Tina میباشد . شما میتوانید با جست و جوی نام Sina10Tina@ کانال ما را بیابید .

برگ سبزیست تحفه درویش ##### چه کند بینوا ندارد بیش

(( منظورم وقت کافی بود ))

نویسنده => سینا و تینا

[ سه شنبه 24 اسفند 1395برچسب:, ] [ 14:47 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

مهماتی که به سوی هدفی شلیک می‌شوند به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند :

1 - مهماتی که نیروی حرکت خود را از خود می‌گیرد ، مهمات هدایت شونده که در هوا یا فضا سفر می‌کند موشک هدایت‌شونده (( به اختصار « موشک » )) نامیده می‌شود .

2 - مهماتی که نیروی حرکت خود را از خود می‌گیرد ، و هدایت‌شونده نیست با نام « راکت » شناخته می‌شوند .

3 - مهماتی که از داخل یک سلاح دارای لوله (( مثل تفنگ یا توپ )) شلیک می‌شوند به نام فشنگ یا گلوله شناخته می‌شوند . البته موشک‌هایی نیز وجود دارند که برای شلیک از داخل لوله سازگار شده‌اند (( مانند تانک‌های روسی و اسرائیلی که موشکهای هدایت‌شونده شلیک می‌کنند ))

4 - مهماتی که نیروی حرکت خود را تأمین نمی‌کند و از داخل سلاح (( مثل توپ و تفنگ )) هم شلیک نمی‌شوند بمب هستند . بمب‌های بسیار کوچک معمولاً به نارنجک معروف هستند . چه هدایت‌شونده باشند یا نباشند ؛ ولی اگر هدایت شده باشند به نام بمب هدایت شونده شناخته می‌شوند .

5 - مهماتی که نیروی حرکت خود را از خود می‌گیرد و در آب حرکت می‌کنند به نام اژدر شناخته می‌شوند (( در گذشته اژدرهای ثابت هم وجود داشتند که اکنون با نام مین (( مین دریایی )) شناخته می‌شوند ))

نویسنده => سینا

به نام خدا

مهاجم ایرانی روستوف بعد از سوون مین و عمر عبدالرحمان به عنوان بهترین بازیکن قاره کهن در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد .

روزنامه sandals for goal posts اسامی برترین بازیکنان فوتبال آسیا را در سال 2016 اعلام کرد . بر اساس گزارش این روزنامه سرشناس، سوون مین بازیکن کره‌ای که در تاتنهام بازی می‌کند به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا انتخاب شد. بعد از او عمر عبدالرحمان اماراتی بهترین شد و سردار آزمون ستاره ایرانی روستوف روسیه هم در جایگاه سوم قرار گرفت و از نظر این روزنامه به عنوان سومین بازیکن برتر فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد .

آزمون در سال ۲۰۱۶ بازی‌های درخشانی را برای روستوف به نمایش گذاشت و توانست در دیدار برابر اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند و همین باعث شد تا در این فهرست نام او وجود داشته باشد . سهم فوتبالیست‌های ایران در این لیست ۹ بازیکن بود که مهمترین آن سردار آزمون ، مهاجم ملی‌پوش کشورمان بود که در رده سوم قرار گرفت .

بازیکنان ایرانی که موفق شدند با عملکرد درخشانشان در فصل گذشته در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر آسیا قرار بگیرند به تفکیک رتبه‌هایشان به شرح زیر است :

۱. سردار آزمون(۳)

۲. علیرضا جهانبخش(۲۲)

۳. مهدی طارمی(۳۲)

۴. سعید عزت اللهی(۳۸)

۵. محمد طیبی(۴۴)

۶. علیرضا بیرانوند(۵۶)

۷. رضا قوچان‌نژاد(۷۰)

۸. کریم انصاری فرد(۷۶)

۹. میلاد محمدی(۹۸)

نویسنده => سینا

به نام خدا

سایت AFC ( سایت فوتبال آسیا ) برترین های فوتبال دختران آسیا را در هر منطقه از قاره کهن معرفی کرد و در منطقه غرب آسیا الهام فرهمند ، هافبک تیم فوتبال بانوان آینده سازان میهن نجف آباد به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد .
الهام فرهمند ۲۳ سال دارد و با ۱۱ پاس گل و قابلیت بالای بازی سازی خود گلساز ترین بازیکن لیگ فوتبال بانوان است . او با تیم خود در کورس قهرمانی رقابت های لیگ فوتبال بانوان نیز قرار دارد .
الهام فرهمند همان بازیکنی است که سال گذشته در دیداری که تیمش مقابل شهرداری سیرجان داشت ، موفق شد گلی را به ثمر برساند که در نظر سنجی برنامه نود در میان برترین گل های لیگ فوتبال بانوان و آقایان خوش درخشید .

نویسنده => سینا

به نام خدا

علی دایی درباره قضایای مربوط به مهدی رحمتی نیز گفت : ما وظیفه داریم با طرفداران‌مان عکس بگیریم و شرایط را بسنجیم . این اتفاق در کشور خارجی و با قانون آنها پیش آمده است . مهدی رحمتی مگر می‌تواند بگوید عکس نمی‌گیرم ؟ من اگر بیایم و در محیط بسته عکس بگیرم مشکل دارد ولی عکس گرفتن در جای عمومی با مردم هیچ ایرادی ندارد . گناه من چیست اگر یک نفر خودش را به من نزدیک کرده و با من عکس بگیرد . کسی که عکس را پخش می‌کند مقصر است نه فوتبالیست . ما هم در دوران خودمان از این عکس‌ها گرفته‌ایم . مسئولان باید مشکلات بزرگ را حل کنند .

وی همچنین درباره صحبت‌های شجاعی نیز گفت : امثال من و شجاعی باید دردهای جامعه را بگوییم و این وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم . ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و حق حرف زدن داریم . من در همین جاهایی و خانواده‌هایی را می شناسم که آدم باورش نمی‌شود که چنین خانواده‌ها و مکان‌هایی وجود دارد . ما باید دنبال راه‌حل باشیم نه اینکه با زور و فشار صورت مساله را پاک کنیم و افراد را ساکت کنیم . در یک کشور خارجی عکسی از مهدی رحمتی گرفته شده ، به کمیته اخلاق و دیگران چه ربطی دارد و نباید در زندگی خصوصی مردم کنکاش کنیم . از مسئولان خواهش می‌کنم مسائلی که موجود است را حل کنند ، نه به خاطر شجاعی و عکس رحمتی این بازیکنان را محروم کنند . هر کسی اعتقاداتی دارد . من زمانی که در آلمان بودم در تبلیغاتی که مغایر با اعتقاداتم بود شرکت نکردم ولی اگر خانم غریبه‌ای بیاید با من عکس بگیرد من مشکلی ندارم چون فکر دیگری نمی‌کنم و ذهنیت دیگری ندارم . مگر اعتقاد فقط به حجاب است ، حجاب تکمیل‌کننده اعتقاد است . نباید بگوییم هر کسی که حجاب دارد از گناهان مبراست . اینجا فوتبال است ، حریم دارد و ما باید حریمش را حفظ کنیم .

سینا : با اینکه خیلی دلم میخواد رحمتی محروم بشه (( چون چند بار که باید محروم میشد ، محرومش نکردند )) ولی در این ضمینه من کاملآ از رحمتی حمایت میکنم .

نویسنده => سینا

به نام خدا

سومین همایش زبان‌ها و گویش‌های ایران، گذشته و حال، با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه‌ي زبان‌ها و متون ایرانی باستان، میانه و نو؛ همچنین بررسی گسترده زبان‌های ایرانی به عنوان یکی از عوامل پیوند میان ملت‌های منطقه و نیز ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان برای مطالعات ژرف در عرصه‌ي زبان شناسی ایرانی برگزار ٢٥ آبان‌ماه در مرکز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی آغاز به کار کرد.

این همایش با باشندگي(:حضور) حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی یونسی دستیار ویژه ريیس جمهور در امور اقوام، کاظم موسوی بجنوردی، فرنشين(:ريیس) دايرةالمعارف بزرگ اسلامی، دکتر فتح الله مجتبایی، دکتر علی اشرف صادقی، دکتر مجدالدین کیوانی، دکتر صادق سجادی، دکتر احمد پاکتچی، دکتر بدرالزمان قریب،دکتر ژاله آموزگار، دکتر ارفعی،  دکتر محمود جعفری دهقی  و استادان و دانشمندان زبان‌شناس و پژوهشگران و دوست‌داران زبان‌ها و گویش‌های ایرانی در حال برگزاری است.

مشاور ریيس جمهور در امور اقوام نخستين سخنران این همایش بود و در باره‌ي اقوام گفت: زبان فارسی زبان یک گروه یا یک قوم ويژه نیست حتا مخصوص یک جغرافیای محدود خاص مانند منطقه‌ي فارس امروز نیست. زبان فارسی زبان همه‌ي ایرانیان و اقوام ایرانی است. زبان همه‌ي فلات ایران است زبان ایرانشهر است. زبان فارسی زبان تحمیل و تحقیر و تبعیض قومی بر قوم دیگر نیست. زبانی برای تبعیض یک منطقه بر منطقه‌ي دیگر نیست که گاهی اینگونه تبلیغ می‌شود. فارس، فرس، پارس،پرشیا، پرشین همه‌ي اینها به همه‌ي مردمان این سرزمین گفته می‌شده است. در گذشته عرب‌ها ایرانیان را فرس می‌دانستند اروپاییان پرشین یا پرشیا مي‌ناميدند و این یعنی ایرانی نه یک گروه خاصی که به این زبان سخن مي‌گويد. خلیج فارس هم یعنی خلیج ایرانیان. آن نامه‌ي معروف پیامبر اسلام خطاب به خسرو پرویز به عنوان شاه فارس یعنی شاه ایران. آن حدیث معروف "لو کان العلم (اوالدین) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس"؛ معنایش این است که اگر علم ( در بعضی جاها دین آمده) در آسمان‌ها باشد مردمان فرس برای دریافت آن اقدام می‌کنند. این مضمون ایرانیان را مردمانی دانش‌پژوه و دین‌مدار و حقیقت‌جو که برای دریافت علم و دانش به هر سختی تن می‌دهند. در اینجا هم منظور ایرانیان است نه یک مردمان محدودی ازیک گوشه‌ي این سرزمین بزرگ. در یکی از پول‌های ملی این حدیث آورده شده بود و در بخش‌هايي از ایران عناصر نادان و ضد ایران مي‌كوشيدند این اسکناس دست همه نرسد.

برای خواندن ادامه نوشته ، به ادامه مطلب بروید .

نویسنده => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

نوشته ی زیر بیانیه ی انجمن موبدان درباره‌ی روز کورش بزرگ است . فکر کنم در روزگاری که بیشتر افراد دولتی با استفاده از ناآگاهی مردم و خرافات و دروغ به دنبال ضربه زدن به تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی هستند ، لازمه که برخی از ما از برخی از هموطنانمان چیز هایی یاد بگیریم . از این رو از شما میخواهم که به نوشته ی زیر توجه کنید ...

 

به خشنودی اهورامزدا

 

همکیشان ارجمند و گرامی

 

با توجه به این‌که اختصاص هفتم آبان‌ماه، به روز بزرگداشت کورش بزرگ، کهن‌ترین حاکم کشورها، که نخستین استوانه‌ي حقوق بشر در جهان به دستور او نوشته و در سرتاسر کشور پهناور ایران آن روز، به اجرا گذارده شد، انسانیت‌محوری و بزرگ‌منشی این رادمرد بزرگ، سبب سربلندی همه‌ی ما ایرانیان از هر دین و مذهب و فرقه و قوم و نژاد است. شوربختانه برخی از دشمنان این مرز و بوم کهن، برای پیشبرد اهداف نامقدس و تفرقه‌افکنانه‌ي خود از این مساله، سو استفاده می‌نمایند.                    

 

از این‌رو بر تک‌تک ما زرتشتیان که پیرو اندیشه و گفتار و کردار نیک هستیم و به آرمان اشوزرتشت که در گاتاها، یسنا 30 بند 9 آمده است «خواستاریم از زمره کسانی باشیم که مردم را به سوی راستی و نیکی، و جهان را به سوی آبادانی و پیشرفت رهنمون هستند.» سخت پای‌بند هستیم، بايسته است كه همچون نیاکان روش و منش كورش بزرگ را در پيش گيريم تا خدای ناکرده دشمنان قسم‌خورده‌ي این مرز و بوم نتوانند از نام اشوزرتشت و رفتار ما، برخلاف منافع ملی و انسانی‌مان سو استفاده نمایند.

 

                                                                                                                                                                                                   موبد دکتر اردشیرخورشیدیان

 

                                                                                                                                                                                                   رییس انجمن موبدان تهران

همچنین پیشاپیش روز 7 آبان ماه , سالروز فتح بابل به دست کوروش بزرگ (( بدون خونریزی )) را به همه ی مردم ایران و جهان شادباش میگویم .

 

نویسنده => سینا

به نام خدا

سایت رسمی فیفا در گزارشی به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان فوتسال کشورمان در هشتمین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی پرداخت . 

درخشش تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا و کسب رتبه سوم این مسابقات ، تحسین دوباره فیفا را برانگیخت . سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی ، تیم ملی ایران را تحسین کرد . در بخشی از این گزارش آمده است :

ماجراجویی قابل توجه ایران در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا با موفقیت به پایان رسید . شاگردان ناظم‌الشریعه پس از تساوی ۲ - ۲ مقابل پرتغال ، موفق شدند در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهند و به مقام سوم رقابت‌ها دست یابند .

تیم ایران که در ابتدای نیمه دوم با دو گل عقب افتاده بود ، توانست در یک بازی دراماتیک در ضربات پنالتی به پیروزی برسد ، مسابقه‌ای که در آن شش ضربه پنالتی از هر دو تیم ، برای رونمایی از تیم سوم جام جهانی زده شد .

سپهر محمدی ، دروازه‌بان ایران دو پنالتی خوب مهار کرد که هر دو بار ، ملی‌پوشان ایرانی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و توپ‌های خود را به تور دروازه نرساندند . در نهایت پس از اینکه ضربه ژائو ماتوس راهی به دروازه پیدا نکرد ، مهدی جاوید پنالتی خود را گل کرد و بهترین پایان تیم ملی فوتسال ایران را در جام‌های جهانی تضمین کرد ، پایانی بهتر از جام جهانی سال  ۱۹۹۲ هنگ‌کنگ .

نویسنده => سینا

به نام خدا


تیم های فوتبال آلمان و فنلاند در حالی در ورزشگاه بورسیا پارک در شهر گلادباخ به مصاف هم رفتند که این دیدار دوستانه ، آخرین دیدار باستین شواین اشتایگر (( معروف به شواینی )) با پیراهن ژرمن ها بود .

باستین شواین اشتایگر از سال ۲۰۰۰ و با تیم زیر شانزده ساله های آلمان فوتبالش را آغاز کرد و امشب پس از ۱۶ سال کفش هایش را آویخت . او از سال ۲۰۰۴ به عضویت تیم ملی بزرگسالان آلمان درآمد و پس از انجام ۱۲۰ بازی و به ثمر رساندن ۲۴ گل از بازی های ملی خداحافظی کرد . خداحافظی که صدر اعظم آلمان را نیز به ورزشگاه کشاند تا به صورت حضوری از شواینی تجلیل به عمل آورد .

ترکیب دو تیم در دیدار امشب به شرح زیر بود :

ترکیب آلمان : مارک آندره تراشتگن ، سوله ، موستافی ، کیمیش ، هکتور ، باستین شواین اشتایگر ، مایر ، ماریو گوتسه ، بلعربی ، برانت ، فولاند 

ترکیب فنلاند : رادکی ، اورونین ، رایتالا ، مویساندر ، آرایوری ، لام ، رینگ ، هالستی، لود ، پوژانپالو ، هامالینن

گزارش نیمه اول :

دقیقه ۱۴ : شوت از راه دور مکس میر را دروازبان درازکش در اختیار گرفت .

دقیقه ۳۱ : گوتزه دروازبان فنلاند را جا گذاشت اما پس از آن با سد ۴ نفره مدافعین رو به رو شد و ضربه وی از روی خط دروازه دفع شد .

گزارش نیمه دوم :

دقیقه ۵۵ : گل برای آلمان ; پاس در عرض ماریو گوتسه از سمت راست محوطه جریمه به مکس میر رسید و او نیز در دهانه دروازه به توپ ضربه زد تا گل اول ژرمن ها با ثمر برسد .

دقیقه ۵۶ : شوت از راه دور بلعربی را دروازبان در اختیار گرفت .

* در اواسط نیمه دوم ، جیمی جامپ بدون هیچ مزاحمتی به درون زمین پرید و پس از گرفتن عکس سلفی با شواین اشتایگر از زمین مسابقه خارج شد .

دقیقه ۶۵ : ضربه محکم گوتسه در محوطه شش قدم پس برخورد با مدافعین راهی کرنر شد .

دقیقه ۷۶ : پاس گوتزه به اوزیل در سمت چپ محوطه جریمه با ارسال در عرض وی همراه شد . این ارسال پس از برخورد با مدافع فنلاند به دروازه این تیم رفت و بازی دو بر صفر شد .

دقیقه ۳+۹۰ : فنلاند بالاخره صاحب موقعیت گلزنی شد اما خروج عالی برند لنو دروازه را بسته نگه داشت .

نویسنده => سینا

[ پنج شنبه 11 شهريور 1395برچسب:شواینی,اشتایگر,باستین,اشنایدر,خداحافظی,آلمان,صدراعظم,فوتبال,کاپیتان,فنلاند,, ] [ 15:37 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر